حماس برای آمریکا و اسرائیل سناریوی جدیدی رو می‌کند

آمریکا و اسرائیل مشترکا برنامه ریزی کرده اند تا از راه دیگری وارد شوند و با عملیات نرم حماس را از صحنه خارج کنند.  آیا آنها در این توطئه موفق خواهند شد؟  بی تردید مقاومت نیز با اطلاع از جزئیات این توطئه طرح خاص خود را برای مقابله با آن دارد و هفته های آینده ابعاد این طرح را مشخص خواهد کرد.
تصویر حماس برای آمریکا و اسرائیل سناریوی جدیدی رو می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد علی مهتدی در یادداشتی نوشت:: در حالیکه جنگ در نوار غزه به شدت ادامه دارد و مقاومت همه روزه تلفات سنگینی را به ارتش اشغالگر وارد می آورد، آمریکا اعلام کرد که کار نصب اسکله شناور در بندر غزه تکمیل شده و بزودی ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه آغاز می شود.

مدتی پیش که گفته شد آمریکا تصمیم به ایجاد چنین اسکله ای در بندر غزه برای رساندن کمک های بشر دوستانه گرفته است، برخی از تحلیلگران آن را یک اقدام تبلیغاتی دانستند چون نمی شد تصور کرد آنها که دارند مردم غزه را با سلاح های مختلف، از جمله گرسنگی دادن، قتل عام می کنند ، در پی رساندن کمک بشردوستانه به همین مردم باشند.

اما اینک مشخص شده است که این اقدام بخشی از طرح مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منزوی کردن و حذف حماس است.به نظر می رسد که این طرح سه مرحله دارد. مرحله اول حمله به رفح، کوچاندن ساکنان از شرق به غرب، تسلط برسراسر مرز نوار غزه با مصر و لذا بستن راه بر ورود هرگونه مواد غذایی از صحرای سینا به داخل نوار غزه که این مرحله تا کنون انجام شده است.

مرحله دوم نصب اسکله شناور و آغاز ورود مواد غذائی به نوار. در این مرحله ، همه کمک های بشردوستانه که ماه ها در بندر العریش مصر انبار شده و اجازه ورود به نوار را نداشته ، از طریق دریا و با استفاده از اسکله شناور، وارد نوار می  شود.

دولت جو بایدن که به شدت زیر فشار افکار عمومی است می تواند با تبلیغات گسترده چهره خود را ، در شرایط کارزار انتخاباتی اصلاح کند. در عین حال، آمریکا و رژیم اشغالگر می توانند نظارت و کنترل کامل روی نوع و مواد این کمک ها داشته باشند تا مطمئن شوند که موادی با کاربرد نظامی برای مقاومت وارد نوار نخواهد شد.

اما مرحله سوم ، مرحله اصلی مورد نظر، راهکار توزیع این کمک ها بین ساکنان است. قرار بر این است که نگذارند حماس در توزیع کمک ها نقشی داشته باشد. قبلا در چنین مواردی، معتمدین و شخصیت  های مورد احترام مردم در هر شهر و محله با استفاده از جوانان همان شهرها و محله ها ، این مهم را برعهده می گرفتند و اکنون نیز اگر واقعا هدف آمریکا و رژیم کمک به مردم و قربانیان جنگ است باید از همین راهکار استفاده کنند.

اما به نظر می رسد که هدف چیز دیگری است و آنها می خواهند، به این بهانه، کنترل نوار غزه را به تشکیلات خودگردان محمود عباس بسپارند. تشکیلات یک بخش امنیتی دارد به فرماندهی سرتیپ ماجد فرج با چند هزار عضو فعال که در چارچوب هماهنگی امنیتی، در خدمت اسرائیل هستند و حقوق آنها را هم رژیم صهیونیستی از محل عوارض صدور کالاهای فلسطینی از بندر حیفا و دیگر بنادرپرداخت می کند و هرگاه اندک کوتاهی در خدمات این نیروها پدید می آید، رژیم، حقوق آنها را قطع می کند تا مجبور شوند به وظایف خود که مهمترینش تجسس علیه مقاومت و بازداشت افراد است بطور کامل عمل کنند.

طرح این است که نیروهای ماجد فرج را به بهانه توزیع کمک های بشردوستانه وارد نوار غزه کنند و به تدریج اداره امور نوار را که اکنون در دست حماس است به تشکیلات خودگردان بسپرند و حماس را خلع سلاح کنند. یادآوری کنیم که تا قبل از سال 2007، نوارغزه تحت سیطره تشکیلات خودگردان بود و محمد دحلان، از چهره های جنبش فتح و متمایل به همکاری با رژیم صهیونیستی، تحت عنوان فرماندهی امنیت پیشگیرانه بر نوار حکومت می کرد، اما درآن سال درگیری هائی بین حماس و این نیروها صورت گرفت و حماس با تصرف همه مراکز امنیتی، این نیروها را از نوار اخراج کرد و از آن تاریخ، اداره امور نوارغزه را خود در دست گرفت.

اکنون شواهد نشان می دهد که آمریکا و رژیم صهیونیستی با شگرد توزیع کمک های بشردوستانه برآنند تا حماس را در زیرزمین محبوس کنند و روی زمین در نوار غزه را به نیروهای محمود عباس بسپرند. چند ماه پیش نیز، تعدادی از افراد سرتیپ ماجد فرج، به عنوان یک حرکت آزمایشی و بررسی وضعیت امنیتی ، از گذرگاه شمالی وارد نوار غزه شدند که حماس بلافاصله آنها را شناسائی و بازداشت کرد.

واضح است که مخالفت دولت جو بایدن با حمله اسرائیل به رفح دروغی بیش نبوده و آنها که در جنگ نظامی و کشتار مردم نتوانسته اند مقاومت را نابود کنند اینک مشترکا برنامه ریزی کرده اند تا از راه دیگری وارد شوند و با عملیات نرم حماس را از صحنه خارج کنند. آیا آنها در این توطئه موفق خواهند شد؟ بی تردید مقاومت نیز با اطلاع از جزئیات این توطئه طرح خاص خود را برای مقابله با آن دارد و هفته های آینده ابعاد این طرح را مشخص خواهد کرد.

منبع: اطلاعات

669189