درخواست ایران برای استرداد "بهنام نجفی" از امارات

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه، خواستار تسریع و پیگیری ویژه استرداد کلاهبردار متواری از امارات به ایران شد.
تصویر درخواست ایران برای استرداد "بهنام نجفی" از امارات

به گزارش سایت خبری پرسون، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه خواستار تسریع و پیگیری ویژه استرداد «بهنام نجفی» متهم به کلاهبرداری سازمان‌یافته خرید و فروش گسترده حواله‌جات خودرو به کشورمان شد.

وی در این نامه با اشاره به افزایش تعداد شاکیان نجفی، گفت: متهم قریب به 10 هزار میلیارد ریال اقدام به کلاهبرداری کرده است و 1284 نفر تا اردیبهشت‌ماه سال 1402 نسبت به طرح شکایت علیه این متهم و شبکه مرتبط با نامبرده اقدام کرده‌اند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ادامه داد: متهم از طریق ثبت شرکت صوری در امارات موفق به اخذ اقامت موقت شده است و 18 نفر از شرکا و معاونین وی که تاکنون موفق به فرار از کشور نشده‌اند، بازداشت شدند.

غریب‌آبادی در ادامه با اشاره به اهمیت این پرونده، تأکید کرد: موضوع استرداد این متهم که گفته می‌شود در بازداشت نیز به‌سر می‌برد با توجه به تعداد بالای شاکیان و مال‌باختگان و آثاری که رفتار مجرمانه وی بر امنیت روانی جامعه داشته است، نیاز به پیگیری ویژه دارد.

وی از وزیر امور خارجه درخواست کرد با به‌کارگیری ظرفیت‌های لازم و ویژه وزارت امور خارجه در این رابطه، اقدام فوری و جدی در استرداد این کلاهبردار و معرفی وی به پیشگاه عدالت به‌عمل آید.

منبع: تسنیم

669122