سازمان ملل:

همه ذخایر امدادی برای غزه به پایان رسیده است

دفتر هماهنگی حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین امروز اعلام کرد که تقریبا دیگر کمکی برای توزیع میان مردم نوار غزه باقی نمانده است.
تصویر همه ذخایر امدادی برای غزه به پایان رسیده است

به گزارش سایت خبری پرسون، دفتر هماهنگی حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین (اوچا) اعلام کرد که همه ذخایر امدادی برای غزه به پایان رسیده است.

این دفتر طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد که «وضعیت آب و فاضلاب به سرعت رو به وخامت است و با ممنوعیت ورود کمک‌ها، مردم تنها می‌توانند برای رفع نیازهای خود به جست‌وجو در زیر آوارها و زباله‌ها بپردازند.»

اوچا تاکید کرد که همه ذخایر امدادی غزه پایان یافته است و تقریباً دیگر چیزی برای توزیع میان مردم نوار غزه وجود ندارد.

ارتش رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری اعلام کرد که یک عملیات «محدود» را برای کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح آغاز کرده است. سپس اعلام کرد که کنترل کامل این گذرگاه را به دست گرفته است؛ این گذرگاه، نقطه ورود اصلی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است.

این رژیم در ادامه گذرگاه تجاری کرم شالوم (کرم ابوسالم) در جنوب شرقی شهر رفح را بست و با وجود هشدارها درباره وقوع یک فاجعه انسانی بی‌سابقه از ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی جلوگیری کرد.

سخنگوی اوچا ینس‌لر هفته پیش اعلام کرد که اسرائیل از دسترسی سازمان ملل به گذرگاه رفح در نوار غزه جلوگیری کرده و این سازمان در حال حاضر در گذرگاه رفح حضور ندارد، زیرا کوگات (دفتر هماهنگی اقدامات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی) اجازه دسترسی به این منطقه را به اوچا نداده است.

منبع: ایمنا

669092