حمایت بن سلمان از تشکیل کشور فلسطین

​ولیعهد عربستان ضمن اعلام حمایت کشورش از تشکیل کشور مستقل فلسطین گفت: جامعه جهانی باید تجاوز وحشیانه علیه برادران فلسطینی ما را متوقف کند.

تصویر حمایت بن سلمان از تشکیل کشور فلسطین

به گزارش سایت خبری پرسون، بن سلمان، ولیعهد سعودی در سخنرانی خود در سی و سومین نشست سران کشورهای عربی در منامه، پایتخت بحرین گفت: پادشاهی سعودی از تلاش‌ها برای رسیدگی به شرایط انسانی در غزه حمایت کرد. او تاکید کرد: پادشاهی میزبان نشستی بود که تجاوز اسرائیل به فلسطین را به هر بهانه محکوم کرد.

براساس گزارش الجزیره، او گفت: پادشاهی سعودی توجه زیادی به مسائل اعراب داشته و همواره خواستار حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت آمیز است. بن سلمان گفت: ما از تشکیل کشور فلسطین و به رسمیت شناختن بین‌المللی آن حمایت می‌کنیم. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم از تلاش‌های آتش بس در غزه حمایت کند. جامعه جهانی باید تجاوز وحشیانه علیه برادران فلسطینی ما را متوقف کند

وی همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت منطقه دریای سرخ گفت: ما خواستار توقف هر گونه فعالیتی هستیم که ایمنی ناوبری دریایی را تحت تاثیر قرار دهد.

پادشاه بحرین نیز با قدردانی از تلاش‌ها و ابتکارات ملک سلمان در دوران ریاست وی در نشست قبلی اجلاس سران عرب گفت: نشست سران کشورهای عربی در شرایط بسیار پیچیده‌ای برگزار می شود.

او گفت: سازمان آزادیبخش فلسطین نماینده قانونی فلسطینیان باقی می‌ماند. منافع مردم فلسطین بر اساس وحدت صفوف آن است. ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی تأثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

668964