جزییات گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران با وزیر خارجه صربستان

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه جدید صربستان با حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان خواستار ارتقای همزیستی بین همه اقوام در این منطقه شد.
تصویر جزییات گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران با وزیر خارجه صربستان

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه چهارشنبه شب ۲۶ اردیبهشت در تماس تلفنی با مارکو جورویچ، انتصاب وی را به عنوان وزیر امور خارجه صربستان تبریک گفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به رویکرد اصولی ایران در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقای همزیستی بین همه اقوام در این منطقه است.

مارکو جورویچ وزیر امور خارجه صربستان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریک همتای ایرانی، بر اهتمام دولتش برای تداوم تعمیق و گسترش همه جانبه روابط در عرصه دوجانبه و نیز استمرار همکاری‌ها در عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها و گفتگو‌ها در جهت گسترش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

منبع: فارس

668940