گردهمایی بانوان هنرمند هرات و تایباد برای حمایت از کودکان و زنان غزه

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات از گردهمایی بانوان هنرمند شهرهای هرات و تایباد  به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت خبر داد.
تصویر گردهمایی بانوان هنرمند هرات و تایباد برای حمایت از کودکان و زنان غزه

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، مجید خالق‌نیا با اعلام این خبر گفت: این گردهمایی ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری به منظور حمایت از کودکان، زنان و مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه در پارک بانوان محله برق مزار شهرستان تایباد برگزار خواهد شد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات ادامه داد: هم‌زمان با این گردهمایی، نمایشگاه آثار صنایع‌دستی و هنری هنرمندان بانوی هراتی و تایبادی برگزار و به مدت سه روز ادامه دارد.

خالق‌نیا تصریح کرد: به همین منظور چهار بانوی هنرمند هراتی آثار صنایع دستی و هنری از جمله خامک دوزی پوشاک سنتی و تزئینات سنتی روی لباس را به نمایش خواهند گذاشت.

او بیان کرد: در نمایشگاه جانبی این گردهمایی آثار هنری تعدادی از هنرمندان بانوی تایبادی همانند فرت بافی به نمایش گذاشته خواهد شد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی به‌ویژه در توسعه و ترویج این هنر و اشتغال زایی بانوان تجارت پیشه هرات افغانستان و تایباد نقش بسزایی دارد.

همچنین محمد اسماعیل اعتمادی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این باره گفت: شهرستان تایباد یکی از قطب‌های تولید صنایع‌دستی به ویژه در زمینه فرت بافی است.

او افزود: بخشی زیادی از تولیدات صنایع‌دستی شهرستان تایباد به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

اعتمادی تصریح کرد: شهرستان تایبادیکی از قطب‌های تولید صنایع دستی به ویژه فرت بافی بامرکزیت روستای پشته که کاندیدای ثبت به‌عنوان روستای ملی صنایع دستی است.

منبع: میراث‌آریا

668491