مراسم کاشت نهال مثمر با حضور مشاور رئیس جمهور برگزار شد

مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی در مراسم کاشت نهال مثمر بر توسعه فرهنگ کاشت درختان مثمر و سازگار با اقلیم کشور تاکید کرد.
تصویر مراسم کاشت نهال مثمر با حضور مشاور رئیس جمهور برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، محمد هادی زاهدی وفا در مراسم کاشت نهال که به مناسب هفته منابع طبیعی و روز درختکاری،انجام شد،گفت: حرکت نمادین غرس نهال در روز درختکاری به جهت ترویچ این فرهنگ و گوشزد کردن اهمیت محیط زیست است.
وی با اشاره به کاهش سطح جنگل های کشور در سالیان متمادی افزود: نگهداشت و توسعه فضای سبز در کشور امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که به غیر از پیگیری از سوی دولت ها، باید به یک گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود.


رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی افزود: با رشد علم و استفاده از فناوری ها به روز می توان در کشور فضای سبز را با استفاده از آب کم گسترش داد و این موضوع در دستور کار جدی دولت قرار دارد.
زاهدی وفا در پایان با بیان اینکه در توسعه فضای سبز باید به سازگاری نوع گیاه هم توجه داشت،افزود: به امر کاشت درختان مثمر در اسلام سفارش زیادی شده و در فرهنگ ایران باستان هم کاشت درخت از اهمیت وافری برخودار بوده است،این درحالی است که در توسعه شهرها به این امر توجه لازم نشده است.

منبع: پرسون

612821