فعالیت سامانه بارشی برف و باران در استان اصفهان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی به شکل برف و باران هشدار سطح زرد صادر کرد.
تصویر فعالیت سامانه بارشی برف و باران در استان اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارشی جدید از صبح امروز تا پایان وقت سه‌شنبه به شکل بارش باران و برف، مه آلودی، در ارتفاعات و گردنه‌ها احتمال کولاک برف و وزش باد شدید موقتی در استان فعال می‌شود.

لیلا امینی افزود: فعالیت این سامانه بارشی همه مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی استان اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، ورزنه و شهر اصفهان را در بر می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه آلودگی، وزش باد و کولاک برف، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها هشدار داد.

امینی به مردم توصیه کرد: از تردد و سفر‌های غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر خودداری و خودرو‌ها برای تردد در محور‌های سردسیر و برفی از زنجیر چرخ استفاده کنند.

هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند.

منبع: هواشناسی

612542