تعمیر گیربکس خودرو های چینی فیکس تکنیک

برای تعمیر گیربکس خودروهای چینی به مجموعه فیکس تکنیک مراجعه نمایید.
تصویر تعمیر گیربکس خودرو های چینی فیکس تکنیک

به گزارش سایت خبری پرسون، تعمیر گیربکس خودرهای چینی یک کار کاملا تخصصی و حساس است، چرا که این قطعه از یک سیستم پیچیده و پیشرفته برخوردار بوده و اگر توسط یک تعمیرکار ماهر و متخصص مشکل آن برطرف نشود در کارکرد صحیح آن اختلال ایجاد خواهد شد.

خرابی در سیستم انتقال قدرت یا به‌عبارتی گیربکس خودرو به مرور زمان اتفاق می‌افتد که با مشاهده علائم خرابی این بخش، باید سریع به یک مرکز تعمیر خودرو مجهز و معتبر مراجعه کنید.

یکی از مجموعه‌های مطرح در زمینه تعنیر گیربکس خودروهای چینی در تهران، فیکس تکنیک است که با بهره‌مندی از متخصصین و پرسنل باتجربه و ماهر، بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند داد. شما حتی می‌توانید برای تعمیر گیربکس ام وی ام خود نیز به این مجموعه مراجعه کنید و بهترین عملکرد را از کادر این مجموعه دریافت کنید.

گیربکس چیست؟

گیربکس خودرو سیستمی است که انتقال انرژی بین موتور و چرخ‌ها را ممکن می‌سازد. عملکرد اصلی گیربکس، انتقال گشتاور و سرعت موتور به چرخ‌های خودرو است به نحوی که می‌توان آن را با سرعت‌های مختلف حرکت داد.

گیربکس‌ها معمولاً دارای چندین چرخ دنده برای انتقال نیرو در سرعت‌های مختلف هستند. این بخش همچنین یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های خودرو است و درصورت خرابی امکان دارد آسیب‌های جدی به موتور و بخش‌های مختلف آسیب بزند. به همین علت در صورت خرابی نیاز است که آن را تعمیر کنید.

نشانه‌های خرابی گیربکس چیست؟

گیربکس‌های مختلف با کارکرد‌های متفاوت می‌توانند نشانه‌های مختلفی درصورت خرابی داشته باشند. یک سری از این نشانه‌ها می‌توانند مشترک باشند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم

  • صدای ناعادی: اگر گیربکس صداهای غیرعادی مانند زنگوله‌زنی، ترش ترش کردن، یا گرز زدن ایجاد می‌کند، این ممکن است نشانه وجود مشکل در آن باشد.
  • نوسانات در تغییر دنده: اگر تغییر دنده‌ها با مقاومت بیشتری انجام می‌شود یا تغییر دنده‌ها به‌صورت نوسانی انجام می‌شود، این ممکن است نشانه عدم صحت عملکرد گیربکس باشد.
  • نشت روغن: اگر روغن گیربکس خود به‌صورت مداوم نشت داشته باشد، این ممکن است نشانه لبه‌های ساییده یا روانکاری‌های نامناسب در گیربکس باشد.
  • چرخش نامنظم چرخ‌ها: اگر لرزش یا چرخش نامنظم چرخ‌ها هنگام تغییر دنده یا در سرعت‌های بالا رخ دهد، این ممکن است نشانه وجود مشکل در گیربکس باشد.
  • افت کارایی: اگر خودرو شما به‌طور ناگهانی کارایی خود را از دست داده و قدرت و سرعت آن کم شده است، این ممکن است نشانه خرابی در گیربکس باشد.

بعد از خرابی گیربکس می‌توانید گیربکس قدیمی خود را تعمیر کنید یا آن را تعویض کنید. در ادامه به بررسی انواع روش‌های تعمیر گیربکس خودروهای چینی که سهم بزرگی از بازار ایران را تشکیل می‌دهند خواهیم پرداخت‌.

تعمیر گیربکس خودروهای چینی

خودروهای چینی از پرطرفدارترین خودروهای بازار امروز ایران هستند. علت این موضوع قیمت نسبتا پایین این خودروها نسبت به امکاناتی است که ارائه می‌دهند. البته این خودروها به‌صورت کلی دارای مزایا و معایب زیادی هستند. تعداد خودروهای چینی در بازار ایران بسیار زیاد است. به همین نسبت باید تعمیر کار آن‌ها نیز وجود داشته باشد.

تعمیر گیربکس خودروهای چینی باید توسط یک فرد متخصص انجام شود تا کامل و بدون عیب انجام شود. در فیکس تکنیک شما می‌توانید خودروی چینی خود را توسط بهترین متخصصین چک کرده و نسبت به تعمیر گیربکس آن اقدام کنید. در ادامه تعمیر گیربکس تعدادی از این خودروها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1- تعمیر گیربکس اچ سی کراس

گیربکس اچ سی کراس یک گیربکس اتوماتیک است. از نشانه‌های خرابی گیربکس اچ سی کراس می‌توان به ضعف قدرت موتور خودرو‌ ‌و تقه زدن اشاره کرد. از نشانه‌های دیگر خرابی گیربکس این خودرو می‌توان به تغییر حالت دنده ماشین به‌صورت خودبه‌خود اشاره کرد. تقریبا دلایل خرابی گیربکس این خودرو مثل بقیه خودروهای اتوماتیک می‌تواند به علت خرابی کامپیوتر گیربکس، شیر برقی گیربکس یا خرابی سنسور‌های ورودی و خروجی گیربکس باشد.

درصورت دیدن هر یک از این علائم بهتر است نزد متخصص این خودروها یا نمایندگی آن‌ها بروید، چون تعمیر گیربکس اچ سی کراس و سایر خودروهای چینی کاری حساس و پیچیده است. فیکس تکنیک یکی از مراکز معتبر برای ارائه خدمات درزمینه تعمیر انواع خودروی چینی است و شما می‌توانید برای تعمیر گیربکس خودرهای چینی به این مجموعه مراجعه کنید.

2- تعمیر گیربکس هایما s7

گیربکس استفاده شده در خودروهای هایما از نوع cvt است. از عمده‌ترین مشکلات این نوع گیربکس، ایجاد لرزش هنگام حرکت و ضربه زدن در هنگام عوض کردن دنده است. از دلایلی که می‌تواند باعث خرابی این گیربکس بشود، می‌توان به خرابی کامپیوتر گیربکس، خرابی شیر برقی، مشکلات روغنی و ... اشاره کرد.

از نشانه‌های خرابی این گیربکس می‌توان شنیدن صدای وزوز از گیربکس، بوی سوختنی در اتاق ماشین و کم شدن قدرت خودرو را نام برد.در مجموعه فیکس تکنیک کارشناسان باتجربه آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیر گیربکس هایما s7 هستند.

3- تعمیر گیربکس تیگو 5

یکی از خدمات تخصصی که در مجموعه فیکس تکنیک ارائه می‌شود، تعمیر گیربکس تیگو 5 با بهترین کیفیت توسط متخصصین مجرب و کارآزموده است. باوجود پیشرفته بودن سیستم‌های طراحی شده در سیستم انتقال قدرت خودروی تیگو، برای تعمیر گیربکس خودروهای چینی نظیر تیگو باید یک تعمیرگاه معتبر را انتخاب کرده تا با استفاده از تجهیزات کافی و مناسب و تجربه بالا، نسبت به شناسایی و برطرف کردن این مشکل اقدام کنند. علائم خرابی گیربکس تیگو عبارتند از:

  • ضربه و نقشه در زمان عوض کردن دنده
  • تاخیر در زمان عوض کردن دنده
  • بالا بودن میزان لرزش خودرو
  • شنیدن صدای زوزه از گیربکس
  • خوردن گاز هرز
  • روغن‌ریزی

شما می‌توانید علاوه بر خودروی تیگو، نسبت به تعمیر گیربکس آریزو نیز در فیکس تکنیک اقدام کنید.

نتیجه‌گیری

تعمیر گیربکس خودروهای چینی با توجه به طراحی پیشرفته و حساس آن‌ها کار ساده‌ای نبوده و هر تعمیرکاری از پس تعمیر آن برنخواهد آمد. از دلایل خرابی این سیستم می‌توان به عدم سرویس به‌موقع، عدم استفاده صحیح از دنده و تعویض اشتباه آن، استفاده از لوازم یدکی فیک و مواردی از این قبیل را می‌توان نام برد.

اگر برای تعمیر گیربکس ام جی خود به دنبال یک مرکز مطمئن و تضمینی می‌گردید، فیکس تکنیک با کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

منبع: فیکس تکنیک

612185