ادعای ۳ کشور حوزه بالتیک؛

انتخابات پیش روی روسیه فاقد مشروعیت دموکراتیک است

وزیران امورخارجه کشورهای استونی، لیتوانی و لتونی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن مرگ «الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان کرملین، مدعی شدند که انتخابات پیش روی روسیه فاقد مشروعیت دموکراتیک است.
تصویر انتخابات پیش روی روسیه فاقد مشروعیت دموکراتیک است

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیران امورخارجه لتونی، لیتوانی و استونی دیروز دوشنبه بطور همزمان دیپلمات‌های روس را برای ارائه بیانیه مشترک در مورد انتخابات آتی این کشور و مرگ الکسی ناوالنی رهبر مخالفان کرملین محکوم کردند.

این سه کشور حوزه بالتیک در بیانیه ارائه شده، مدعی شدند: ۱۰ سال پس از الحاق کریمه و دو سال پس از آغاز جنگ در اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در حال برگزاری انتخاباتی است که نتیجه آن را همه جهان از قبل می‌دانند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که انتخابات ریاست جمهوری پیش روی روسیه نه آزاد است و نه عادلانه و این انتخابات در فضای سرکوب کامل رسانه‌ها، بدون حضور نامزدهای دیگر، فاقد هرگونه مشروعیت دموکراتیک خواهد بود.

وزیران امورخارجه سه کشور یادشده، پوتین را جنایتکار جنگی و دیکتاتوری خواندند که همواره قوانین بین المللی را نقض می کند.

در ادامه این بیانیه همچنین ادعا شده است: "ما قاطعانه از موضع مشترک اتحادیه اروپا برای حفظ تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کنیم. ما انتخابات روسیه و نتایج آن را در سرزمین های اشغالی اوکراین را به رسمیت نمی شناسیم و نخواهیم شناخت."

مارگوس ساهکنا وزیر امور خارجه استونی روز گذشته نیز در حاشیه نشست وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در بروکسل ضمن اتهام زنی به روسیه در خصوص قتل ناوالنی، خواستار تشدید تحریم های روسیه شده بود.

منبع: ایرنا

610882