صادقی:

خانه کارگر از هرگونه فعالیت سیاسی منع شده‌است

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه ما طبق اساسنامه جدید خانه‌ها و تشکلات صنفی، از هرگونه فعالیت سیاسی منع شده‌ایم گفت: با این وجود ما در تلاش هستیم تا با همکاری سایر گروه‌های همسو اقداماتی را در جهت حضور فعالانه در عرصه انتخابات مجلس داشته باشیم.
تصویر خانه کارگر از هرگونه فعالیت سیاسی منع شده‌است

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر، با اشاره به آخرین فعالیت‌های سیاسی تشکل متبوعش گفت: وزارت کشور اخیراً براساس مصوبه مجلس و هیئت دولت تحت عنوان اساسنامه جدید خانه‌ها و تشکلات صنفی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده است که بر اساس آن ما از هرگونه فعالیت سیاسی منع شده‌ایم.

وی افزود: ما در اساسنامه قبلی "صنفی سیاسی" بودیم و می‌توانستیم فعالیت سیاسی داشته باشیم ولی در اساسنامه جدید عنوان "سیاسی" حذف شده و بر همین مبنا ما را از هرگونه فعالیت سیاسی منع کرده‌اند. این در حالی است که ما در این مدت نشست‌های زیادی را با نامزدهای همسو برگزار کردیم و خودمان هم تعدادی کاندیدا برای انتخابات داشتیم.

صادقی با بیان اینکه مصوبه مذکور یک سال پیش به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: سوالی که ما از وزارت کشور داریم این است که چرا درست قبل از انتخابات مجلس این مصوبه را ابلاغ کرد‌اند. به هر حال تشکیلات خانه کارگر همواره در انتخابات‌های گذشته پیشگام بوده و الان ما دچار یک سردرگمی شدیم و نمی‌دانیم که تحت چه عنوانی فعالیت سیاسی داشته باشیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: با وجود تمام این محدودیت‌ها ما در تلاش هستیم تا با همکاری سایر گروه‌های همسو اقداماتی را در جهت حضور فعالانه در عرصه انتخابات مجلس داشته باشیم.

منبع: تسنیم

600579