روند تعیین کاندیداهای زن در انتخابات

معاون بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در این دوره از انتخابات، فرآیندی مجزا جهت بررسی نگاه‌ و رویکرد کاندیداهای زن نسبت به حوزه زنان و خانواده اختصاص یافته است.
تصویر روند تعیین کاندیداهای زن در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، فاطمه قاسم‌پوردر تشریح فرآیند شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخاب کاندیداهای زن برای لیست شورا، گفت: پس از ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در سامانه شورای ائتلاف، ابتدا بانوان که ثبت نام کردن، از سراسر کشور به تهران دعوت شدند تا ضمن توضیح مراحل آتی، نگاه آن ها در حوزه تخصصی‌ و در زمینه‌های عمومی سیاسی و اقتصای که باید یک نماینده مجلس اطلاعات اولیه نسبت به آن‌ها داشته باشد، از طریق فرم‌هایی به دست آید؛ این فرم‌ها توسط یک تیم کارشناسی بررسی و نمره‌دهی شد.

وی ادامه داد: پس از آن کاندیداهای زن و مرد در کمیته‌های تخصصی از جمله کشاورزی، صنعت، اقتصاد و... مورد مصاحبه قرار گرفتند و مجدد در حوزه تخصصی‌شان ارزیابی شدند. از میان این افراد، بانوانی که بالاترین نمرات را کسب کرده بودند، دعوت به مصاحبه در کمیته زنان شدند.

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اگرچه پیگیری موضوعات زنان در مجلس نبایستی صرفا از ناحیه زنان نماینده اتفاق افتد، اما واقعیت عرصه تقنین و برنامه‌ریزی ما گویای آن است که از زنان انتظار دارند در حوزه زنان و خانواده پیشران باشند و بیش از مردان نماینده ورود کنند. علاوه بر این، زمانی که مردان نماینده ایده‌ای در حوزه خانواده یا زنان داشته باشند نیز دیدگاه و کنش زنان نماینده در جرح و تعدیل آن ایده بسیار مؤثر است.

قاسم‌پور افزود: از این منظر این بانوان در کمیته تخصصی زنان و با حضور چند نفر از کارشناسان این حوزه تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفتند که بررسی شود تا چه اندازه ایده مشخصی در حوزه زنان دارند و برش زنان و خانواده را در عرصه تخصصی خودشان چطور لحاظ می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به دنبال ایجاد فرصت برای استفاده از ظرفیت زنان کارآمد در عرصه‌های مختلف است و با این رویکرد و با توجه به افزایش حضور زنان توانمند در سال‌های اخیر، ان‌شاءالله شاهد افزایش کمی حضور زنان باشیم.

منبع: ایسنا

600467