فرماندار شهرستان شیراز خبر داد:

تعداد نامزدهای انتخاباتی مجلس در شیراز و زرقان به 302 نفر رسید

فرماندار شهرستان شیراز گفت: تعداد نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های شیراز و زرقان به 302 نفر رسید.
تصویر تعداد نامزدهای انتخاباتی مجلس در شیراز و زرقان به 302 نفر رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ فرماندار شهرستان شیراز گفت: تعداد کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در 3 بخش مرکزی، سیاخ دارنگون، شهرستان‌‌های شیراز و زرقان 302 نفر تشکیل می دهند.

لطف الله شیبانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری اظهار داشت: در ۲ حوزه انتخاباتی شهرستان‌های شیراز و زرقان تعداد ۸۷۵ شعبه که از این تعداد ۴۳ شعبه در زرقان و ۶۶۳ صندوق مربوط به شیراز که ۷۴۷ شهری و ۱۲۸ شعبه روستایی است.

وی در مورد حوزه‌های انتخاباتی اقلیت‌ها خاطر نشان کرد: در حوزه فرعی ۳، انتخابات مربوط به اقلیت‌های مذهبی شامل کلیمیان، زرتشتیان و ارامنه جنوبی اختصاص یاقته و نیز از تعداد کاندیداها ۲۵۱ نقر مرد و ۲۴۳ نفر زن، ۱۷ لیسانس، ۲۲۳ فوق لیسانی، ۴۸ دکتری و ۷ نفر حوزوی هستند.

شیبانی تصریح کرد: در هر حوزه انتخابیه بر اساس فراخوان دانشگاه شیراز ۱ نفر از دانشجویان و ۱ نفر دیگر به صورت آزاد دیگر اعضاء شعبه‌ها را تشکیل می دهند و نیز قبل آغاز تبلیغات کمیته پیشگیری از وقوع جرم نامزدها و حامیان آنان در دادگستری مستقر است.

فرماندار شهرستان شیراز بیان داشت: استقرار ۱۳۷ صندوق سیار در شهرستان‌های شیراز و زرقان، تشکیل ۲۰ مکان برای برگزاری متینگ‌های انتخاباتی، ساماندهی تلفنی با استفاده از این نرم افزار نزدیک ترین شعبه‌های اخذ رای دهندگان را اعلام می کند.

شیبانی ابراز داشت: در هر شعبه ۳ تا ۴ نفر ناظر و ۱ نفر بازرسی در فرمانداری شیراز مستقر است و از حمل و نقل اتوبوس هنگام اخذ رأی از پلیس راه به شهرستان شیراز صد درصد جلوگیری می شود.

فرماندار شیراز در پایان افزود: تعداد نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان در استان فارس 6 نفر می باشند.

600024