شهردار شیراز خبر داد:

آغاز عملیات حفاری مترو شیراز

شهردار شیراز گفت: عملیات حفاری مکانیزه مترو در شیراز با اعتباری افزون بر 3 هزارو 100 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر آغاز شد.
تصویر آغاز عملیات حفاری مترو شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ شهردار شیراز گفت: عملیات اجرایی دستگاه حفاری مکانیزه یا Tbm با شتاب بیشتری متروهای در دست اجرا را به پایان به رساند.
محمد حسن اسدی ظهر امروز در آیین عملیات اجرایی حفاری تونل مترو تونل شهرک اظهار داشت: عملیات حفاری‌ مکانیزه مترو شیراز به قطر 9 متر‌، تک تونل به طول 12 کیلومتر با اعتباری افزون بر 3 هزارو 100 میلیارد تومان در حد فاصل شهرک گلستان، پلروی بصیرت و معالی آباد آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل شهرداری خرید واگن است، افزود: برای تهیه واگن برای شهرداری بسیار ضروری است و در این راستا حاضر به خرید از طریق قاچاق و بازار‌ آزد هستیم تا به اهداف خود دست یابیم.
اسدی بیان داشت: بهره‌برداری خط 2 از میدان امام حسین(ع) تا کلبه سعدی در سال آینده، یک ایستگاه زیر رودخانه، 4 ایستگاه مترو در راستای توسعه شهر از شمال غرب،‌ خط 3 سیار، اتصال خط 1 به 4 ونیز پروژه‌های
عمرانی،‌ فرهنگی، اجتماعی و مبلمان شهری از‌ جمله فعالیت‌های شورا و شهرداری است.
رئیس سازمان قطار شهری شیراز در‌ ادامه این آیین‌ در مورد مزایای Tbm افزود: دستگاه حفار مکانیزه تونل‌های راهسازی، مترو، تونل‌های عبور آب و فاضلاب در اعماق زمین ایجاد می کند و با ابعاد مختلف با قطرهای متفاوت به صورت دایره شکل تونل را حفر و هم‌زمان بدنه را با قطعات بتنی آرماتوردار پیش ساخته می پوشاند.
ابراهیم یقطین ابراز داشت: تونل خط 3 مترو شیراز به طول 9 هزارو 393 متر، طول هر رینگ 15متر و طول دستگاه 100 متر است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: سرمایه اصلی‌ و نظام اسلامی مردم هستند و نیز‌ رضایتمندی اقشار جامعه از اولویت شورا و شهرداری است.
ابراهیم حسینی اضافه کرد: شورای‌ اسلامی و شهرداری‌ با فعل خواستن می تواند مسیر توسعه زیر‌ساخت‌های شهری و پروژه‌های در دست اقدام را با تلاش عملی و اجرایی کند.

599630