گزارشی از وضعیت آلودگی هوای اصفهان

هوای کلانشهر اصفهان در شش منطقه دروضعیت پاک، یک منطقه در وضعیت ناسالم برای حساس‌ها و در پنج منطقه دیگر در وضعیت ناسالم برای همه است.
تصویر گزارشی از وضعیت  آلودگی هوای اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، ازاصفهان:شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن با میانگین ۷۶ AQI در وضعیت قابل قبول است.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه پایش منطقه زینبیه با ۱۵۷ AQI در وضعیت ناسالم برای همه و به رنگ قرمزدر حالیکه در ایستگاه‌های ۲۵ آبان با ۱۱۳، پروین ۱۴۳، خرازی ۱۱۷، کاوه و ولدان ۱۲۴ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و به رنگ نارنجی است.

همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق استانداری ۲۵، انقلاب ۴۱، سپاهان شهر با ۲۲، فرشادی ومیرزا طاهر ۳۲ و فیض ۳۷ در وضعیت پاک، اما در ایستگاه‌های پایش هوا درمناطق دانشگاه صنعتی با ۵۷، رهنان ۸۸، قهجاورستان ۸۰، کردآباد ۵۵ AQI در وضعیت قابل است.

همچنین امروز هوای شهر‌های نجف آباد با ۲۶ وخمینی شهر با ۳۴ AQI در وضعیت پاک، اما شاهین شهر با ۶۵ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

599536

مطالب مرتبط