مسدود شدن معابر بروکسل با تظاهرات کشاورزان خشمگین

در پی تظاهرات کشاورزانی از سراسر اروپا مقابل پارلمان این اتحادیه، برآورد‌های پلیس نشان می‌دهد که معابر اصلی بروکسل با هزار و ۳۰۰ تراکتور مسدود شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، کشاورزان معترض اروپایی امروز (پنجشنبه) مقابل ساختمان پارلمان اروپا در بروکسل تجمع کرده و ضمن روشن کردن آتش، به سمت ساختمان پارلمان تخم مرغ و سنگ پرتاب کردند.

به گزارش رویترز، برآورد‌های پلیس نشان می‌دهد که معابر اصلی بروکسل با هزار و ۳۰۰ تراکتور مسدود شده و پرسنل امنیتی با تجهیزات ضد شورش در محل مستقر هستند.

در این تظاهرات که همزمان با نشست اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، معترضانی از ایتالیا، اسپانیا و سایر کشور‌های اروپایی حضور دارند. معترضان می‌گویند قوانین سختگیرانه‌تر محیط زیستی هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی را بالا برده و از سوی دیگر، بسیاری از محصولات ارزان قیمت از کشور‌های دیگر وارد شده و به کسب و کار آنان آسیب می‌زند.

در روز‌های اخیر کشور‌های اروپایی شاهد تظاهرات کشاورزان و مسدود کردن جاده‌ها با تراکتور بوده‌اند. روز گذشته حدود ۱۰ هزار کشاورز فرانسوی دست کم ۱۰۰ جاده را در سراسر این کشور مسدود کردند. در جریان این تظاهرات ۷۹ نفر دستگیر شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

598867