افزایش تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: با صدور یک مجوز جدید، تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی این استان به ۱۷ باب افزایش یافت.
تصویر افزایش تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون، سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی راه ابریشم در سمنان، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۷ باب افزایش یافت.

وی افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث، گردشگری و صنایع‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، مجوز فعالیت این فروشگاه‌ها در سمنان صادر شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تمام فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف استان سمنان می‌توانند با مراجعه به ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان سمنان، با ارائه مدارک لازم از این امتیاز بهره‌مند و با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

598567