بزرگترین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شرق کشور افتتاح شد

اولین و بزرگترین مرکز معاینه فنی خودروهای باری سنگین درون‌‌شهری شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید.
تصویر بزرگترین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شرق کشور افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، طی مراسمی با حضور یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی «اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین مشهد» واقع در ابتدای بلوار عصمتیه افتتاح شد؛ این مرکز مجهزترین مجموعه معاینه فنی خودروهای سنگین در شرق کشور با کاهش زمان خروج از ناوگان است که با صرف اعتبار 100 میلیارد تومانی امروز به بهره‌برداری رسید.

لزوم استفاده از خودروهای برقی در حمل‌ونقل عمومی

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از این مرکز گفت: به موازات گسترش حمل‌ونقل عمومی، حمل‌ونقل شخصی کاهش پیدا می‌کند و مقدمه ورود به آن تسهیل دسترسی زائران و مجاوران کلان شهر مشهد به حمل و نقل عمومی است.

وی افزود:پروژه کنونی این امکان را فراهم کرده تا وسایل حمل و نقل عمومی و خودروهای سنگین با انجام معاینه فنی، ضمن خدمات رسانی به شهروندان، عاملی برای آلودگی هوا نباشند.

نظری تصریح کرد: درحال حاضر استفاده از خودروهای برقی دستور کشوری است و راهبرد وزارت صمت نیز به این سمت حرکت کرده است.

سهم مشهد از هوای پاک؛ فقط 16 روز

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد نیز گفت: امسال وضعیت ما نسبت به سال گذشته خیلی مناسب نیست چراکه تاکنون در سال جاری فقط 16 روز هوای پاک داشته‌ایم اما در مدت مشابه سال گذشته این عدد 35 روز بود.

وی افزود: مشهد در سال جاری 9 روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشته اما در سال گذشته این عدد 6 روز بوده؛ همچنین امسال چهار روز هوای خطرناک را پشت سر گذاشتیم‌.

شهردار مشهد ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در مشهد، ریزگردهاست و براساس مطالعات 52 درصد داخلی و 48 درصد منشا خارجی دارد.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: نگاه ویژه مدیریت شهری و کلان شهر، توسعه حمل‌ونقل عمومی مخصوصا ریلی است که در مشهد نگاه ویژه‌ای به حمل‌ونقل ریلی وجود دارد و علاوه بر دو خط فعال، فاز یک خط سه نیز در حال آماده‌سازی است. همچنین پیگیر خرید اتوبوس و تاکسی برقی و ... نیز هستیم.

سیدجعفر شمس، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد نیز گفت: برابر وظیفه ذاتی و با موضوع هوای پاک، مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین امروز افتتاح شد و حسب دستور معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، این مرکز از پنج شهریور ماه در خدمت شهروندان قرار داشته و امروز به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: این مرکز در مساحت هفت هزار و 500 متر شامل دو خط است که امروز خط یک افتتاح و در سال آینده خط دو نیز اضافه می‌شود.

شمس با بیان اینکه این مرکز در زمینی به وسعت 7500مترمربع واقع در ابتدای عصمتیه احداث‌ شده است، عنوان کرد: این مرکز که به‌نوعی بزرگ‌ترین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین باری درون‌شهری در شرق کشور است که دارای دو خط انجام معاینه فنی است و روزانه به‌صورت میانگین ظرفیت پذیرش 40 خودرو سنگین را دارد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز، خودروهای باری سنگین و خودروهای عمومی مانند اتوبوس‌های شهری به خروج از شهر برای انجام معاینه فنی نیازی ندارند، یکی دیگر از مزیت‌های مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین باری درون‌شهری هم‌جواری با توقفگاه‌ بزرگ سازمان اتوبوسرانی و همچنین یکی از توقفگاه‌‌های خودروهای سنگین است.

منبع: تسنیم

598559