تولید ۲۵ درصد دام کشور توسط عشایر

معاون وزیر جهاد گفت: سالانه ۸۵۰ هزارتن گوشت قرمز تولید می شود که ۲۵ درصد این میزان از تولید دام سبک را عشایر تامین می کند.
تصویر تولید ۲۵ درصد دام کشور توسط عشایر

به گزارش سایت خبری پرسون، شایان نادری رئیس سازمان امور عشایر در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر تاثیر تولید قراردادی دام در میزان تولید گوشت قرمز عشایر گفت: با اجرای تولید قراردادی ۶ میلیون راس دام ظرف مدت زمان ۳ سال پیش بینی می شود که تولید گوشت قرمز عشایر ۳۰ هزارتن افزایش یابد.

به گفته او، بنابر آمار سالانه ۸۵۰ هزارتن گوشت قرمز تولید می شود که ۲۵ درصد این میزان از تولید دام سبک را جامعه عشایر تامین می کند.

نادری پیرامون تولید صنایع دستی عشایر افزود: زنان عشایر اغلب وقت خود را در صنایع دستی جاجیم و گلیم می گذارنند و با پرداخت تسهیلات و سیاست های حمایتی بدنبال گسترش آن هستیم چراکه در خصوص صنایع دستی ظرفیت های بالقوه ای وجود دارد که می توان آن را به بالفعل تبدیل کرد.

رئیس سازمان امور عشایر درباره تولید گیاهان دارویی عشایر گفت: در حوزه گیاهان دارویی تعارضاتی با منابع طبیعی داریم و امسال این طرح شروع شده و باید منتج به عملیات شود تا بتوان آماری از تولید و سطح کشت اعلام کرد. اما به طور کلی در مناطق مختلف ظرفیت سنجی را انجام می دهیم و تولید گیاهان دارویی به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرنگاران جوان

598100