شرایط آبیاری گیاهان آپارتمانی

راه‌ها و روش‌های مختلف و متنوعی برای آبیاری این گیاهان وجود دارد. مجموعه کافه گلدون در ادامه روش‌های آبدهی به گیاهان آپارتمانی را به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد.

تصویر شرایط آبیاری گیاهان آپارتمانی

به گزارش سایت خبری پرسون، هر گیاهی برای رشد، نمو و ادامه حیات به عوامل مختلفی مانند آبیاری درست، خاک مطلوب، شرایط نوری و دمای محیط مناسبی نیاز دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که گیاه همیشه نیاز به آبیاری دارد و متاسفانه با آبیاری افراطی گیاه آپارتمانی خود را نابود می‌کنند و از بین می‌برند. نحوه آبیاری گیاهان آپارتمانی بسیار مهم است. راه‌ها و روش‌های مختلف و متنوعی برای آبیاری این گیاهان وجود دارد. مجموعه کافه گلدون در ادامه روش‌های آبدهی به گیاهان آپارتمانی را به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد.

استفاده از آب مناسب

یکی از نکات مهمی که حتماً باید برای گیاهان آپارتمانی در نظر داشته باشید، آبیاری آنها با آب مناسب است. در بهترین حالت ممکن دمای آب باید دمای حرارت محیطی که گلدان در آنجا قرار دارد، یکسان باشد. این‌گونه به گیاه شوک وارد نخواهد شد. آب مناسب برای آبیاری گیاهان آپارتمانی باید بدون کلر باشد‌. می‌توانید ظرف مورد نظر را پر از آب کنید و به مدت ۲۴ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا کلر آن از بین برود و دمای آن نیز با دمای محیط گیاه یکسان شود. برای بازدید گیاهان آپارتمانی مانند سانسوریا به وب‌سایت کافه گلدون مراجعه نمایید. تمامی خصوصیات، نحوه نگهداری و قیمت گل سانسوریا در وب‌سایت این مجموعه درج شده است.

نریختن آب روی برگ‌ها

به این نکته توجه نمایید که اگر گیاه در معرض نور خورشید قرار داشته باشد، ریختن آب روی برگ‌ها ممکن است آن را دچار آفتاب سوختگی کند. برخی از گیاهان حساس هستند و ممکن است با انجام این کار لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌های آنها ایجاد شود. با ریختن آب روی برگ‌ها این احتمال وجود دارد که قطرات آب مانند یک ذره بین عمل کنند و گیاه را بسوزانند.

بهترین زمان برای آبیاری گیاهان آپارتمانی

بسیاری از مشتریان همواره می‌پرسند که آبیاری گیاهان آپارتمانی باید در چه زمانی صورت گیرد؟ شما دوستان گرامی باید بدانید که در حالت کلی ریشه گیاهان در صبح و شب بیشترین جذب آب را دارد. کمترین میزان جذب آب در زمان ظهر است. پس ما برای آبیاری گیاه خود باید زمانی را در نظر بگیریم که گیاه بیشترین جذب آب را دارد. درست است که در هنگام شب نیز ریشه گیاه می‌تواند به خوبی آب را جذب کند اما آب ممکن است در طول شب اطراف ساقه و روی برگ‌های گیاه بنشیند و البته میزان تبخیر آب نیز در هنگام شب کم خواهد بود؛ در این شرایط ممکن است که گیاه آپارتمانی شما در معرض بیماری‌های قارچی قرار گیرد. بنابراین می‌توان گفت که صبح زود یعنی پیش رسیدن اشعه خورشید به گیاهان آپارتمانی بهترین زمان برای آبیاری گیاهان است.

آبیاری در فصول سرد سال

معمولاً در فصول سرد سال یعنی در پاییز و زمستان، برخی از گیاهان آپارتمانی به خواب می‌روند. به همین علت است که می‌گویند شیوه آبیاری گیاهان آپارتمانی در فصول سرد سال تغییر می‌کند. لازم به ذکر است که در این فصول، میزان رشد گیاه به کمترین حالت ممکن خود می‌رسد و سوخت و ساز آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بدیهی است که میزان تبخیر آب نیز در این فصول کمتر می‌باشد. پس کاملاً مشخص است که با سرد شدن هوا شیوه آبیاری گیاه باید عوض شود اما چگونه؟

شما باید در فصول سرد گیاهان آپارتمانی خود را در فواصل زمانی بیشتر و با میزان کمتری آبیاری کنید. یعنی مقدار آبیاری را کاهش و فواصل بین دو آبیاری را افزایش دهید. حتماً سطح خاک را لمس کنید و اگر خاک رطوبت خود را از دست داده بود، اقدام به آبیاری نمایید. اگر متوجه شدید که سطح خاک مرطوب است، از آبیاری خودداری کنید زیرا آبیاری مجدد باعث پوسیدگی ریشه و از بین رفتن گیاه آپارتمانی شما خواهد شد.

بررسی میزان رطوبت خاک برای آبیاری

همان‌طور که پیشتر نیز ذکر شد، آبیاری زیاد و افراطی می‌تواند گیاه شما را از بین ببرد و نابود کند. به همین خاطر باید حتماً گیاه آپارتمانی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به آب نیاز دارد. برای انجام این کار باید میزان رطوبت خاک را اندازه‌گیری نمایید. این امکان وجود دارد که سطح خاک خشک باشد و شما متوجه رطوبت لایه‌های زیرین آن نشوید. برای اینکه دچار این اشتباه نشوید، فقط مشاهده سطح روی خاک گلدان کافی نیست بلکه شما باید یکی از انگشتان خود را در خاک فرو برید. هنگامی که دو بند انگشت شما در خاک فرو رفت به این موضوع دقت کنید که انگشت شما احساس خشکی می‌کند یا رطوبت. در این حالت اگر متوجه شدید که خاک شما خشک است، باید به گیاه خود آب دهید و آن را آبیاری کنید.

مجموعه کافه گلدون علاوه بر گیاهان آپارتمانی، انواع درختچه و گیاهان گران قیمت را نیز عرضه می‌کند. برای تهیه و استعلام قیمت نخل شامادورا، زامیفولیا، بنجامین بلک، شفلرا، افوربیا تیروکالی و... به وب‌سایت این مجموعه مراجعه نمایید و یا با کارشناسان کافه گلدون تماس بگیرید.

آبیاری متناسب با گیاه

ابتدا باید بدانید که معمولاً گیاهان آپارتمانی علاقمند به زندگی در خاک مرطوب هستند اما این خاک نباید خیس باشد. در حالت کلی نیازهای گیاهان مختلف به آبیاری با یکدیگر متفاوت است. بعضی از گیاهان خاک‌های خشک را ترجیح می‌دهند؛ خاک برخی دیگر از گیاهان باید بین دو آبیاری خشک شده باشد و برخی از گیاهان نیز علاقمند به زندگی در خاک مرطوب هستند و خاک آنها نباید خشک شود. از آنجایی که نیاز به آب در گیاهان آپارتمانی مختلف متفاوت است، شما باید به خوبی گیاه آپارتمانی خود را بشناسید و متناسب با نیاز آن به آن گیاه آب دهید.

اگر برای خرید گیاهان آپارتمانی از مجموعه کافه گلدون اقدام نمایید، متوجه می‌شوید که هنگام دریافت محصول مورد نظرتان بروشوری به شما تحویل داده می‌شود. در این بروشور یا شناسنامه گیاه، شرایط نگهداری آن گیاه، نحوه آبیاری و اطلاعات لازم دیگر ذکر شده است‌. این‌گونه شما می‌دانید که چگونه باید برای آبیاری گیاه آپارتمانی خود اقدام نمایید.

توجه به عمق آبیاری

نکته دیگری که هنگام آبیاری گیاه باید در نظر بگیریم، عمق آبیاری آن است. در حقیقت باید بدانیم که آبیاری گیاه مورد نظر ما باید به چه میزانی باشد. معمولاً باید آبیاری گیاهان آپارتمانی را با سرعت کم انجام داد. شما باید تا زمانی که آب از حفره انتهای گلدان خارج شد، به آبیاری ادامه دهید. در حقیقت در این شرایط متوجه خواهید شد که به تمامی قسمت‌های گیاه آب رسیده است و گیاه شما آب را دریافت کرده است. به خاطر بسپارید که شما همواره باید از حفره انتهای گلدان خود مطمئن باشید تا مسدود نشده باشد. اگر به هر دلیلی متوجه شدید که آب از گلدان خارج نمی‌شود حتماً حفره انتهای گلدان را بررسی کنید و برای رفع انسداد آن اقدامات لازم را انجام دهید.

تهیه گیاهان آپارتمانی از کافه گلدون

مجموعه کافه گلدون یکی از برترین عرضه‌کنندگان انواع گل و گیاهان آپارتمانی با قیمت مناسب، درختچه و گیاهان گران قیمت، ملزومات جانبی گیاه مانند گلدان، کود و... است. مجله اینترنتی کافه گلدون نحوه نگهداری، تکثیر و... انواع گیاهان مانند سانسوریا، دیفن باخیا، سیکاس، زامیفولیا، پتوس و... را در اختیار شما دوستان گرامی قرار می‌دهد. به وب‌سایت کافه گلدون مراجعه نمایید و از انواع گیاهان آپارتمانی و درختچه‌های فوق العاده زیبای این مجموعه دیدن کنید. کارشناسان و گیاه پزشکان مجرب این مجموعه همواره پاسخ‌گوی سوالات شما هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان داشته باشید. با خرید از مجموعه کافه گلدون از مزایای بی‌نظیر این فروشگاه برخوردار خواهید شد.

منبع: کافه گلدون

597696