صدور هشدار نارنجی هواشناسی در آذربایجان غربی

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص صدور هشدار نارنجی و اینکه احتمال خسارت بالا نیز پیش بینی می‌شود، گفت: اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دید و اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ای به سبب بارش برف خواهد بود.
تصویر صدور هشدار نارنجی هواشناسی در آذربایجان غربی

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی صابری با بیان اینکه توجه به هشدارهای صادر شده ضروری است افزود: با فعال شدن سامانه بارشی در استان از روز سه شنبه کاهش دما آغاز می‌شود و منطقه اثر تمامی نقاط آذربایجان غربی است و زمان پایان این پدیده نیز پایان هفته آینده است.

وی ادامه داد: در مناطق کوهستانی فعالیت این سامانه بارشی همراه با وزش باد و کولاک برف خواهد بود که احتمال وقوع بهمن، مه گرفتگی و کاهش دید وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص صدور هشدار نارنجی و اینکه احتمال خسارت بالا نیز پیش بینی می‌شود، گفت: اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دیدو اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ای به سبب بارش برف خواهد بود.

صابری اظهار کرد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران، آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای به ویژه در گردنه‌های برف گیر و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از مواردی است که باید توجه قرار گیرد.

وی از شهروندان خواست تا اطلاع ثانوی از کوهنوردی و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و خودروهای خود را نیز به تجهیزات گرمایشی و زمستانی مجهز کنند. ‌

منبع: مهر

597535