بیشترین نام پسر و دختر در اصفهان کدامند؟

امیرعلی» و «رَستا» بیشترین فراوانی نامگذاری پسران و دختران نوزاد در استان از ابتدای سالجاری تاکنون داشته است.
تصویر بیشترین نام پسر و دختر در اصفهان کدامند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ازاصفهان:مدیرکل ثبت احوال اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون فراوانی نام‌های پسر به ترتیب «امیرعلی»، «علی» و «شاهان» و نام‌های دختر به ترتیب «رَستا»، «فاطمه» و «دلوین» بوده که در ثبت احوال استان ثبت شده است.

مُجتبی یکتامنش افزود: همچنین «حسین، ماهان، آراد» و «ماهلین، زهرا و پناه» در رده‌های بعدی اسامی پسرانه و دخترانه در جدول فراوانی نامگذاری استان قرار دارند

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون (۹ ماه) حدود ۴۰ هزار ولادت در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲.۱۲ درصد کاهش داشته است.

یکتامنش در باره چند قلوزایی‌های ثبت شده در ثبت احوال اصفهان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۴۰ دوقلو، ۴۰ سه قلو و ۶ چهارقلو در اصفهان به دنیا آمده‌اند که این رقم در ۱۰ سال گذشته روند کاهشی را در چندقلویی‌زایی‌های استان نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین دوقلوزایی در سال ۱۳۹۴ با یک هزار و ۳۵۳ نفر و بیشترین سه قلوزایی در سال ۱۳۹۴ با ۸۴ نفر گزارش شد و این در حالیست که میزان چهارقلوزایی در اصفهان در سال جاری نسبت به ۱۰ ساله گذشته افزایش یافته و ۶ چهار قلوزایی در ثبت احوال اصفهان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان اضافه کرد: همچنین آخرین پنج قلوزایی و بیش از آن مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده و پس از آن هیچ گزارشی راجع به آن در اصفهان به ثبت نرسیده است.

وی میانگین سن ازدواج در استان برای مردان (زوج) را ۲۹.۱۴، برای دختران (زوجه) ۲۵.۲۷ و میانگین سن طلاق را ۴۰.۴۸ سال عنوان کرد.

منبع: صدا سیما

587319