ایران و آمریکا خواهان ورود به جنگ مستقیم نیستند

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی عنوان کرد: نه ایران می‌خواهد با آمریکا وارد جنگ شود و نه آمریکا می‌خواهد به طور مستقیم وارد درگیری نظامی با ایران شود.
تصویر ایران و آمریکا خواهان ورود به جنگ مستقیم نیستند

به گزارش سایت خبری پرسون، وضعیت خاورمیانه به طور بی‌سابقه‌ای پر تنش است. از مناقشه میان ایران و پاکستان گرفته تا درگیری آمریکا در یمن تا حملاتی از سوی صهیونیست‌ها به سوریه و البته همچنان ادامه جنگ در غزه.

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، در تحلیل وضعیت کنونی منطقه گفت: «به طور کلی وضعیت خاورمیانه ناپایدار است و روز به روز تنش افزایش می‌یابد و می‌تواند این تنش‌ها خطرناک باشند. باید در شرایط کنونی خویشتن‌داری را حفظ کرد و اجازه نداد که تنش بالاتر برود. اسرائیل در شرایط پر فشاری قرار دارد؛ از فشارهای داخلی در این رژیم تا فشارهای منطقه و حتی فشارهایی که آمریکا وارد می‌کند و گفته می‌شود در آخرین گفت‌وگویی که بایدن با نتانیاهو داشته، بایدن تلفن را نیمه‌کاره قطع کرده است».

او ادامه داد: «از سوی دیگر اسرائیل با مشکلات شدید اقتصادی هم روبه‌رو شده است و آمریکا گفته که 14میلیارد دلار به اسرائیل کمک می‌کند. مشکل دیگر اسرائیل آن است که با پیش روی به سمت جنوب غزه از مرزهای شمالی این منطقه احساس خطر می‌کند و نیروهایش را به شمال غزه می‌برد تا شاید بیش از حالا با حزب‌الله لبنان وارد درگیری شود».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «وضعیت اسرائیل و حزب‌الله لبنان با سال2006 و جنگ 33روزه تفاوت دارد و در عین حال که حزب‌الله قدرتمندتر از آن زمان شده است اما اکنون نتانیاهو برای حفظ موجودیت خود می‌جنگند و می‌داند اگر نتواند در غزه پیروز شود علاوه بر آنکه کابینه‌اش سقوط می‌کند، احتمالا به زندان هم خواهد رفت».

بیگدلی در پایان گفت: «به نظر من نه ایران می‌خواهد با آمریکا وارد جنگ شود و نه آمریکا می‌خواهد به طور مستقیم وارد درگیری نظامی با ایران شود».

منبع: نامه‌نیوز

587147