حضور جمعیت هلال احمر کردستان در ۴۱۱ مورد عملیات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی ۹ ماه گذشته سال جاری، تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان در ۴۱۱ مورد عملیات حضور داشته و به بیش از ۷ هزار نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند.
تصویر حضور جمعیت هلال احمر کردستان در ۴۱۱ مورد عملیات

به گزارش سایت خبری پرسون، پیام جلالی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: طی ۹ ماه گذشته سال جاری، از اول فروردین ماه تا پایان آذرماه، تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان در ۴۱۱ مورد عملیات حضور داشته و به بیش از ۷ هزار نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند.

وی افزود: طی ۹ ماه گذشته، به بیش از ۷ هزار نفر حادثه دیده امدادرسانی شد که از این تعداد، ۱۲۰۶ نفر در حوادث جاده‌ای، بیش از ۳ هزار ۷۵۳نفر در خدمات مناسبتی اعم از اربعین و... ، ۳۶۶ نفر در برف و کولاک، ۱۵۵نفر در سیل و آبگرفتگی، ۲۶ نفر در کوهستان، ۶۵ نفر خدمات حضوری و... بوده است.

دبیر جمعیت هلال‌احمر استان کردستان با اشاره به این که امدادگران جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی جهت ارائه خدمات به هموطنان آماده باش هستند، ادامه داد: طی این مدت، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اسکان داده شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۹۷ نفر در مناسبت های مختلف مانند اربعین حسینی ، عید فطر و... اسکان یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه عنوان کرد: طی این مدت در حوادث، ۱۹۱ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۳۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی بیان کرد: در عملیات انجام شده، ۳۱۷ دستگاه آمبولانس، ۵۷۴ تیم عملیاتی جهت امدادرسانی به هموطنان، به صحنه حوادث اعزام شده و همچنین ۱۴۶ مورد عملیات رهاسازی و یک مورد عملیات اطفا حریق صورت گرفته است.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به هموطنان بوده و در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث، تیم های امدادی جهت ارائه خدمات در کمترین زمان به محل اعزام می‌شوند.

منبع: ایسنا

586890