رونمایی از اقدامات ۲۸ کمیته در کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت

استاندار تهران: در کنگره ۲۴ هزار شهید تهران، اقداماتی که در ۲۸ کمیته انجام شده در زمینه فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ... رونمایی می‌شود.
تصویر رونمایی از اقدامات ۲۸ کمیته در کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا فخاری سه‌شنبه شب در گفت و گویی با محوریت کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت اظهار کرد: حضور شهدا در جای جایِ جامعه محسوس است طبق احادیث و روایات، شهدا زنده هستند.

به گفته وی، شهید عنصر اصلی ایجاد فرهنگ شهادت بوده و شهادت یک مرام، روش، سلوک و شهود است.

فخاری افزود: کسی که شهادت‌طلب است باید ویژگی‌های منحصر بفردی داشته باشد و ابتدا باید مانند شهدا زندگی کند و شهادت یک جریان گلچین است که فقط برای خوبان اتفاق می‌افتد؛ ما بنابر تجربه این دوران دیدیم کسانی که شاید از نظر ظاهری مورد قضاوت بودند سرانجام به این مقام رسیدند.

استاندار تهران اضافه کرد: همه تلاش‌ها این است که این راه و فرهنگ به تمام مردم معرفی شود، یکی از ویژگی کسانی که برای شهدا کار می‌کنند اخلاص است.

علیرضا فخاری یادآور شد: کسانی که در دوران دفاع مقدس شهید نشدند و امروز توفیق خدمت به مردم را دارند باید بی‌نهایت کار همراه با اخلاص داشته باشند.

استاندار تهران ۱۳ آبان در مراسم رونمایی از تمبر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت به خبرنگاران گفته بود: ۲۴ هزار شهید در پایتخت داریم و در این راستا این کمیته‌ها فعال شده‌اند تا کنگره دهه اول بهمن امسال بهمن برگزار شود.

وی ادامه داد: اقشار مختلف از ارتش و سپاه تا بسیج و حتی اقلیت‌های دینی و از سوی دیگر شهدای حرم، امنیت و سلامت با اهدای جان خود باعث اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران شدند که باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.

فخاری افزود: امروز شاهد یک تحول سازی جدی در فرهنگسازی هستیم و دهه ۸۰ و نودی ها باید با رشادت‌های این شهدا که در گذشته نه چندان دور زندگی می‌کردند، آشنا شوند.

وی اضافه کرد: اقداماتی که در ۲۸ کمیته انجام شده در زمینه فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و جزوات و دلنوشته های شهدا و سمفونی اختصاصی چند مرحله یاد و خاطره شاده و سایر بسته‌هایی که در نظر گرفته شده رونمایی می‌شود.

منبع: ایرنا

586697

مطالب مرتبط