کشف 1060 میلیارد تومان کالای‌ قاچاق در‌ استان فارس

فرمانده انتظامی‌ استان‌ فارس گفت: از ابتدای سال جاری‌ تاکنون از سوی مأموران پلیس‌ آگاهی استان فارس‌ در طی‌ عملیات شبانه‌روزی 1هزارو 60 میلیارد‌ تومان کالای‌ قاچاق کشف‌ و ضبط‌ شده است.
تصویر کشف 1060 میلیارد تومان کالای‌ قاچاق در‌ استان فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱ هزارو ۶۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان فارس کشف شده که نسیت به مدت مشابقه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش یافته است.

سردار رهام بخش حبیبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون ۲ هزارو ۳۴۱ پرونده تشکیل، ۲ هزارو ۷ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و ۲ هزارو ۲۱۱ متهم دستگیر شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در پی وقوع سرقت‌های خودرو، منزل، قاپ‌زنی، تجاوز به عنف، اماکن خصوصی، توسط مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در سطح شهر شیراز و استان می کردند، موضوع بلافاصله در دستور کار کارگاهان پلیس آگاهی فارس قرار گرفت و با انجام اقدامات شبانه‌روزی موفق به شناسایی تعداد ۹ باند سارقان سابقه‌دار شدند و از این تعداد ۲۱ نفر از متهمان دارای سوابق کیفری متعدد بودند و پس از تحقیقات انجام شده تا کنون متهمان به ۴۹ فقره سرقت خودرو، ۴۰ فقره سرقت به عنف، ۲۵ سرقت منزل، ۱۲ فقره قاپ‌زنی، ۱۰ فقره سرقت با عنوان مأمور و نیز ۸ فقره از اماکن خصوصی، اعتراف کردند و ارزش اموال کشف شده به طور تقربیی معادل ۱۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: دستگیر زن و شوهرکلاهبردار مالی‌ که قصد خروج از‌ کشور را داشتند، کشف انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، یدکی، پتو، تفنگ‌بادی از یک دستگاه تریلر به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، تجهیزات رایانه به ارزش ۴۰ میلیارد تومان، قطعات خودرولندکروز، موتور،گیربکس به ارزش ۳۰ میلیارد تومان و نیز لوازم پالایشگاهی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از دیگر کشفیات نیروی انتظامی استان فارس است.

575600