ورود سامانه بارشی جدید به کشور در ساعات آینده

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.
تصویر ورود سامانه بارشی جدید به کشور در ساعات آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (سه‌شنبه) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و اواخر وقت با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان بارش باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد.

چهارشنبه ـ با تقویت سامانه بارشی ـ در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه ـ علاوه بر مناطق ذکر شده ـ در سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در نواحی جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز مرکزی و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شنبه در شمال غرب و غرب کشور بارش و وزش باد شدید موقت ادامه خواهد داشت.

امروز در نواحی شمال شرق، مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب، چهارشنبه و پنجشنبه ـ علاوه بر این نواحی ـ در بخش‌هایی از غرب، شرق و جنوب شرق در بعضی ساعات افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد. این شرایط جمعه در غالب مناطق کشور انتظار می‌رود.

امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در این نواحی کاهش محسوس رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر و پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج است.

منبع: همشهری آنلاین

575519