شهردار منطقه 4 شیراز خبر داد:

کارخانه سیمان فارس به خارج از شهر منتقل می شود

شهردار منطقه 4 شیراز گفت: در راستای مقابله با آلایندگی هوا، کارخانه سیمان فارس به خارج از شهر منتقل می شود.
تصویر کارخانه سیمان فارس به خارج از شهر منتقل می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ شهردار منطقه‌4 شیراز گفت: در راستای مقابله با آلودگی هوا کارخانه سیمان فارس به خارج از شهر منتقل می شود.

حسام الدین اسدزاده ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: منطقه 4 شهرداری شیراز با جمعیت 300 هزار نفر از سال 1400 تاکنون مبلغ 70 میلیارد تومان در‌ محلات محرومیت زدایی شامل فعالیت‌های عمرانی، تصویب بودجه 58 میلیاردو 500 میلیارد تومان در سال جاری، افزایش سرانه سبز، توسعه‌ زیر‌ ساخت‌ها، خدمات شهری، منطقه‌ای، آغاز عملیات باغ 3 گوش در زمینی به مساحت 10 هکتار، باغ 230 هکتاری بلوار مهندسین‌از جمله برنامه‌هایی است که دهه مبارک فجر اجرا می شود.

وی خاطر‌ نشان کرد: پارک موضوعی کودک با 7 هزار متر مربع، عملیات لوله‌گذاری آب‌های سطحی، و روان‌سازی آب‌های سطحی به طول 4.5 کیلومتر، ایجاد زیر‌ ساخت‌های شهری، ساختمان آتش نشانی،‌ مخازن آب برای آبیاری فضای سبز و ساختمان مدیریت بحران از دیگر فعالیت‌های عمرانی که در دهه مبارک فجر در منطقه 4 شهرداری شیراز عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود: احداث مخازن بلوکی، نمازخانه، سرویس‌ بهداشتی، المان شهری، آمفی تئاتر در شمال شرق باغ جنت، نهضت مناسب سازی معابر، خیابان، تقاطع، بهسازی، پیاده راه‌سازی بلوار عدالت، عملیات جهش آسفالت سازی به طول 25 هزار مترمربع، معابر، تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری برای مقصد کردشگری، ساخت شهربازی در باغ جنت، حذف آلاینده و مشاغل مزاحم و نیز جابجایی کارخانه سیمان از جمله برنامه‌های در دست اقدام در این منطقه است.

عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 4 شهرداری در ادامه این نشست افزود: منطقه 4 بیشترین‌ تعداد خانواده شاهد و ایثارگر و نیز به دلیل تنوع گوناگون فرهنگی، تاریخی و اجتماعی به عنوان پایلوت گردشگری شهر شیراز محسوب می شود.

مصطفی کیانی تصریح کرد: کیفیت افزایش‌ زندگی مردم منطقه، ارائه خدمات عمرانی برای زائران و نیز‌ اختصاص‌ 116 پروژه و ریز پروژه که 60 درصد آن در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری و تعدادی دیگرعملیات اجرایی آن آغاز می شود.

575470