برپایی بیمارستان تخصصی سیار در جزیره قشم

بیمارستان تخصصی سیار در روستای گوری در غرب جزیره قشم به همت قرارگاه منطقه ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه برپا شد.
تصویر برپایی بیمارستان تخصصی سیار در جزیره قشم

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان مهدوی روز دوشنبه اظهار داشت: این بیمارستان به همت قرارگاه منطقه ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در روستای گوری در غرب جزیره قشم برپا شده است.

وی افزود: پیش بینی‌ می‌کنیم روزانه پنج هزار نفر برای انجام خدمات پزشکی به این بیمارستان مراجعه کنند.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این بیمارستان تخصصی با نام حضرت فاطمه (س) برپا شده، خاطرنشان کرد: این بیمارستان ۱۲۸ تخته تا ۲۲ دیماه در این منطقه برپاست.

سردار اخوان تصریح کرد: ۱۲۰ نفر از کادر درمان شامل ۵۰ پزشک متخصص و ۷۰ پرستار به صورت رایگان در این بیمارستان خدمات رسانی می‌کنند.

وی توضیح داد: پزشکان متخصص در تخصص‌های جراحی، زنان، ارتوپدی، اورولوژی و خدمات دندانپزشکی، آی سی یو، سی سی یو، بخش بستری، درمانگاه‌های تخصصی، داروخانه، ایستگاه‌های مشاوره بصورت رایگان فعالیت می‌کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

575408