۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی در استان همدان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: تعداد 238 بقعه متبرکه و مکان زیارتی در استان وجود دارد که ازین تعداد ۱۲ بقعه متبرکه میزبان جشن ولادت حضرت زهرا (س) است.
تصویر ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی در استان همدان

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی اظهار کرد: در این بقاع متبرکه جشن میلاد حضرت زهرا (س) همراه با برنامه‌های شاد و فرهنگی، اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، مولودی خوانی، سرود، مسابقات متنوع فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برگزار شد و امروز نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: تعداد هشت مبلغ بومی و یک مبلغ اعزامی از قم با فعالیت چند رسانه ای در تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در این جشن‌ها فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اجرای صحیح نیات واقفین و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه و نیز توزیع سبد کالا در بین نیازمندان در ایام ولادت حضرت زهرا (س) انجام شده است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: برگزاری آیین ولادت حضرت زهرا(س) در بقاع شاخص از جمله امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع) و شاهزاده حسین(ع) شهر همدان، امامزاده محمد(ع) و علی(ع) شهر نهاوند، امامزاده عبدالله(ع) و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) شهر ملایر و امامزاده ذوالفقار(ع) شهر کبودرآهنگ برپا شد.

قرار دوازدهم، طرحی برای دستگیری از نیازمندان

وی اظهار کرد: طرح قرار دوازدهم که در بقاع شاخص کشور و استان همدان در حال اجراست جایی برای تبدیل سرمایه های دینی به عمل صالح و فرصتی در دستگیری از نیازمندان ایجاد کرده است که در این راستا روز گذشته پنج سری سیسمونی و شیرخشک برای نیازمندان جمع آوری و توزیع شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طرح قرار دوازدهم به منظور ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بر مبنای مشارکت مردمی تدوین و ابلاغ شده تا با جذب مشارکت های خیران به عنوان مهدی یاوران، بتواند خدمات ارزشمندی را در دوازدهم هر ماه به افراد نیازمند ارائه دهد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: این طرح به نام و یاد امام عصر (عج) که در دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدماتی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: متولیان طرح قرار دوازدهم بر آن هستند تا از سویی یاد و نام امام زمان (عج) را در جامعه منتشر و از سوی دیگر فرهنگ انفاق و خدمت به نیابت و یاد و نام امام دوازدهم (عج) را ترویج و زمینه حضور همگانی را در این خدمت مقدس فراهم کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حضرت زهرا (س) را افتخاری بزرگ برای جهان تشیع و الگوی مناسبی برای تمام زنان مسلمان دانست و افزود: سراسر زندگی این حضرت مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی، برگزاری آیین‌های مختلف فرهنگی در این مکان‌های مقدس در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان قرار گرفته است.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

چهارشنبه، ۱۳ دیماه ۱۴۰۲ (۲۰ جمادی الثانی سال ۱۴۴۵ قمری) ولادت حضرت زهرا (س) روز زن یا روز مادر نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

574748