3 رمزارزی که در سال ۲۰۲۳ از مرگ برگشتند!

در خبر امروز، به ۳ مورد از برترین آلت‌کوین‌ها که بیشترین رشد را داشته‌اند، می‌پردازیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ بهبود قابل‌ توجهی را تجربه کرد. برترین ارز دیجیتال بازار یعنی بیت کوین، با ۱۶۰ درصد رشد سالانه (YTD)، در این زمینه پیشتاز بود.

این رالی صعودی، موجب رشد بسیاری از آلت‌کوین‌ها نیز شد و چندین مورد از آن‌ها رشد قیمتی قابل توجهی را تجربه کردند. در خبر امروز، به ۳ مورد از برترین آلت‌کوین‌ها که بیشترین رشد را داشته‌اند، می‌پردازیم.

بازگشت پرقدرت قیمت سولانا

سولانا (SOL) در سال ۲۰۲۳ بیشترین بهبود قیمت را داشت و تقریباً ۱۲۱۵ درصد نسبت به کف چرخه خود یعنی ۸.۲۷ دلار در دسامبر ۲۰۲۲، رشد کرد. علاوه بر این، ارزش این رمزارز نسبت به بیت کوین، از کف چرخه خود یعنی ۰.۰۰۰۰۴۹۵۲ بیت کوین که در ۵ ژوئن ثبت شده بود، ۴۸۵ درصد افزایش یافت.

قیمت SOL در سال ۲۰۲۲، حدود ۹۵ درصد کاهش یافت و به زیر ۱۰ دلار رسید. این کاهش قیمت عمدتا به سقوط صرافی FTX نسبت داده می‌شود.

با وجود این کاهش شدید، این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ و با وجود فروش دارایی‌ها توسط صرافی FTX، به دلیل رشد قابل توجه استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز، افزایش تقاضای بازار و فعالیت شبکه و ثبات شبکه، رشد قیمت را تجربه کرد.

تجزیه و تحلیل قیمت توکن SOL

در چارت سولانا، نشانه‌هایی از نزول قیمت در آغاز سال ۲۰۲۴ مشاهده می‌شود. شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی بالای سطح ۷۰ قرار دارد، بنابراین، پتانسیل کاهش قیمت در هفته‌های آینده افزایش می‌یابد. علاوه بر این، وقوع سناریوی فروش SOL، در پی عدم موفقیت خریداران در غلبه بر مقاومت سطح ۰.۵ فیبوناچی نزدیک به ۱۳۲ دلار، محتمل به نظر می‌رسد.coins-came-back-from-the-dead-202

رشد ۱۲۷۰ درصدی ترون از زمان اتمام همه‌گیری کووید-۱۹

قیمت ترون طی چرخه نزولی بازار ارزهای دیجیتال بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، بیش از ۹۸ درصد سقوط کرد. با این حال، TRX/USD اکنون نسبت به مارس ۲۰۲۰، زمانی که قیمت آن به کف ۰.۰۰۷۶ دلار رسیده بود، بیش از ۱۲۷۰ درصد رشد کرده است. قیمت این ارز دیجیتال تنها در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

افزایش قیمت ترون همزمان با عملکرد قوی آن در بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) رخ داده است. قابل ذکر است که ارزش کل دارایی قفل‌شده (TVL) در اکوسیستم ترون از نزدیک به ۳۰ میلیون TRX در آوریل ۲۰۲۰ به بیش از ۷۶ میلیارد TRX (حدود ۸ میلیارد دلار) در دسامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

علاوه بر این، ترون فعالیت توکن‌سوزی خود را شروع کرده است. بنابراین، موجودی فعال آن در برابر افزایش TVL کاهش می‌یابد که منجر به افزایش قیمت می‌شود. ترون همچنین به بزرگترین بلاکچین برای استیبل کوین تتر (USDT) تبدیل شده است.

تجزیه و تحلیل قیمت توکن TRX

در تایم‌فریم‌های بزرگتر، به نظر می‌رسد ترون در حال رسیدن به سقف الگوی مثلث انقباضی است. بنابراین، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، احتمالا شاهد نوسان قیمت TRX بین خط روند بالایی مثلث (حدود ۰.۱۰۸ دلار) و خط روند پایین‌تر آن (حدود ۰.۰۹۵ دلار) خواهیم بود.coins-came-back-from-the-dead-202

اگر TRX بر مقاومت خط روند بالایی مثلث غلبه کند، می‌تواند تا ۰.۲۰ دلار افزایش یابد. در مقابل، شکسته شدن خط روند پایین مثلث احتمال سقوط قیمت تا ۰.۰۵۶ دلار را افزایش می‌دهد.

افزایش ۳۷۰ درصدی قیمت اولانچ

قیمت اولانچ در مقایسه با کف چرخه آن یعنی ۸.۶۵ دلار که در سپتامبر ۲۰۲۳ ثبت شد، تقریباً ۳۷۰ درصد افزایش یافته است. این بهبود قیمت، در بحبوحه آزاد شدن نزدیک به ۱۹ میلیون توکن AVAX در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ رخ داد.

با این وجود، شاخص‌های شبکه اولانچ، کاهش تقاضا را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، TVL این اکوسیستم از حدود ۵۵ میلیون AVAX در ماه سپتامبر به حدود ۲۳ میلیون AVAX در ماه دسامبر کاهش یافته است.

تجزیه و تحلیل قیمت توکن AVAX

ضعف روند صعودی AVAX در واگرایی فزاینده بین افزایش قیمت و کاهش حجم قابل‌مشاهده است. از ۲۹ دسامبر، قیمت AVAX در سطح ۰.۶۱۸ فیبوناچی نزدیک به ۵۰.۵۰ دلار با مقاومت روبرو شده است. به نظر می‌رسد یک اصلاح قیمت تا سطح بعدی فیبوناچی در ۲۹.۵۰ دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به وقوع بپیوندد.coins-came-back-from-the-dead-202

منبع: رمزارزنیوز

574329