برگزاری همایش بزرگداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی در شبانکاره

بخشدار شبانکاره در همایش بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز مکتب حاج قاسم یک مکتب اصیل و ارزشمند است که باید پاس داشته شود.
تصویر برگزاری همایش بزرگداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی در شبانکاره

به گزارش سایت خبری پرسون، بخشدار شبانکاره صبح یکشنبه در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، وی را نماد مقاومت جهان اسلام و ایستادگی، شجاعت و اقتدار ملت ایران دانست.

ابراهیم حسینی در این همایش که با محوریت روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: امروز مکتب این شهید والامقام یادگار بسیار ارزشمندی است که در کنار گام دوم انقلاب باید برای همه تبین و تشریح شود.

وی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را روز رویش مکتب جدیدی در جهان اسلام و کشورمان دانست و اظهار داشت: امروز مکتب حاج قاسم یک مکتب اصیل و ارزشمند است که باید پاس داشته شود.

وی گفت: اقتدار و قدرت امروز جبهه مقاومت در رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل، برگرفته از منش و مکتب سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی بیان کرد: حاج قاسم خود را به شدت انقلابی می‌دانست و خود را فارغ از جریان‌های حزبی می‌دانست و این درسی برای ما مسئولین است و به فرموده مقام معظم رهبری از ویژگی‌های حاج قاسم شجاعت و تدبیر توأمان بود.

بخشدار شبانکاره افزود: از ویژگی‌های حاج قاسم که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بود این است که علی رغم تسلط ایشان به مسائل نظامی حدود شرعی را رعایت می‌کرد و این مورد باید نصب العین مسئولان باشد.

حسینی با بیان اینکه تبیین ابعاد مختلف مکتب شهید سلیمانی برای نسل جوان امروز ضروری است، افزود: حاج قاسم خود را خادم مردم می‌دانست چه در عراق و سوریه و مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریست و چه در سیل خوزستان چه زلزله این شهید بزرگوار خود را خادم ملت می‌دانست و غم مردم را می‌خورد و حریص به خدمت به مردم بود و با ناراحتی مردم ناراحت می‌شد و در سیل خوزستان شبانه روزی به مردم سیل زده امداد رسانی می‌کرد و امروز به برکت خون حاج قاسم کشور در اوج امنیت است.

حسینی اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی است که توانست در دوره معاصر به عنوان یک شخصیت ملی و فراملی در سطح ایران و جهان تأثیر فراوانی در گسترش روحیه جهاد و مقاومت داشته باشد، برخلاف تصور موجود، ابعاد فرهنگی و معنوی شخصیت ایشان بسیار بیش از جنبه‌های مختلف نظامی وی در بین مردم منطقه و جهان شناخته شده است.

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهید سلیمانی فرمودند «سلیمانی یک شخص نبود بلکه یک شخصیت بود و یک مکتب بود و مکتب او در واقع زیر مجموعه مکتب امامین انقلاب که مکتب آنها هم همان مکتب اسلام واقعی است»، یادآور شد: تبیین ابعاد شخصیتی و مکتب شهید سلیمانی یکی از ضرورت‌ها در عصر حاضر به خصوص برای قشر نوجوان و جوان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین در خصوص ویژگی‌های شهید سلیمانی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی است و ایشان یک مجاهدِ عارف و با بصیرت بود. ایشان در حساس‌ترین لحظه‌های نبرد با شقی‌ترین موجودات عالم به زیباترین عواطف انسانی هم پایبند بود.

بخشدار شبانکاره با بیان اینکه ولایت‌پذیری در اعتقاد و عمل از ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید سلیمانی بود، تصریح کرد: شهید سلیمانی همیشه و در همه جا خود را به عنوان یک سرباز ولایت قلمداد کردند و سرباز بودن ایشان در تمام مراحل زندگی، میدان جنگ، میدان سیاست و میدان مدیریت جهادی مشاهده می‌شود. و به طور کلی ایشان بهترین و بزرگترین سرباز مکتب اسلام ناب محمدی (ص) در دوران معاصر بود.

حسینی به دانش آموزان توصیه کرد: امروز که کشور ما به پاس و لطف انقلاب و شهیدانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی به قله‌های رفیع افتخارات و عدم وابستگی به بیگانگان نزدیک شده است شما دانش آموزان وظیفه مهم‌تری بر عهده دارید و آن کسب علم و دانش و ارتقای کشور در این زمینه است.

وی تصریح کرد: لزوم پیشرفت علمی کشور راهی روشن را برای رسیدن به قله‌ها برای انقلاب و مردم باز خواهد کرد بطوری که ما با رسیدن به این هدف می‌توانیم از هر لحاظ بیش از پیش توانا و قوی‌تر شویم.

منبع: مهر

574163