وزارت کشور و فراموشی ماموریت اصلی!

ناگفته پیداست که وزارت کشور بعنوان مجری و مسئول برگزاری این رویداد ملی و حماسی نقش مهمی در بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات برعهده دارد.
تصویر وزارت کشور و فراموشی ماموریت اصلی!

به گزارش سایت خبری پرسون، عقیل امامی تحلیلگر مسایل سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بعنوان بزرگ ترین پروژه مشارکتی و سیاسی ملت و دولت ایران در سال جاری محسوب می‌شود که از هم اکنون نگاههای مختلف داخلی و خارجی به آن دوخته شده است.

بی گمان تاکید فراوان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری و پرشور آحاد مردم در این عرصه سرنوشت ساز و فراخوانی طیف های مختلف و تریبونداران ،نویسندگان ،اصحاب رسانه و حتی بانوان بعنوان قشر تاثیرگذار واثربخش جامعه برای نقش آفرینی اساسی در این هم افزایی ملی، بیانگر اهمیت انتخابات پیش رو است که باید توجه همگان به آن معطوف شود. ناگفته پیداست که وزارت کشور بعنوان مجری و مسئول برگزاری این رویداد ملی و حماسی نقش مهمی در بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات برعهده دارد و در واقع انتخابات تنها کار اجرایی وزارت کشور است اما کم تحرکی متولیان آن در حوزه شورآفرینی ملی در فاصله دوماهگی این رویداد جای تعجب و تامل دارد.!

پرواضح است که احزاب، گروه‌ها و جریان های مختلف سیاسی دارای مجوز فعالیت نیز در این زمینه نقش ویژه و بایسته ای دارند و باید با میدان‌داری وزارت کشور برای گرم کردن تنور انتخابات و امیدبخشی بعنوان پیش نیاز مهم آن وارد عمل شوند اما آنها نیز بعلت بی میلی ناشی از عدم تحرک جدی وزارت کشور تاکنون عملکرد قابل اعتنایی در این حوزه از خود بروز ندادند. از سوی دیگر وزیر کشور باید بعنوان هماهنگ کننده سیاست های منطقه ای دولت با رصد اقدامات و فعالیت های سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، فرهنگی، اقتصادی و خدمات رسان از اقداماتی که احیانا موجب افزایش نارضایتی در مردم و کاهش مشارکت آنها در پای صندوقهای رای می شود جلوگیری کند که این مسئله به تنهایی در شورآفرینی و هم افزایی ملی در این عرصه حیاتی نقش فراوانی دارد اما در کمال تعجب مشاهده می شود افزایش ۳۴درصدی تعرفه اینترنت در روزهای اخیر بدون نظر آن وزارتخانه عملیاتی و موجب نگرانی و نارضایتی شدید عمومی می شود.

از دیگر سو ایجاد انگیزه در طیف های مختلف مردم برای حضور در عرصه انتخابات نیازمند امیدآفرینی و نشاط سیاسی است که این مهم نیز با راه اندازی نهضت گفتگوی بی واسطه با اقشار مختلف اعم از دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، کارگران، کشاورزان، صنعتگران وغیره امکان تحقق دارد که بی تردید وزارت کشور باید در این میدان پرچمداری کند وبسترهای تحقق آن را با بسیج استانداران، فرمانداران و بخشداران و نیز هماهنگی امامان جمعه و جماعات و سایر تریبونداران فراهم آورد.

اکنون که رهبر معظم انقلاب رأسا برای تببین اهمیت و ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات وارد میدان شدند، شایسته است که بخش های حاکمیتی بویژه دولت نیز در این عرصه پرشتاب ظاهر شوند وبا ایفای رسالت سترگ خود پروژه دشمنان و معاندان برای بی رونقی انتخابات پیش رو را ناکام کنند. بهر روی با توجه به تاکید ناخدای کشتی انقلاب مبنی بر استفاده از تمامی ظرفیت های کشور برای خلق حماسه باشکوه و ماندگار در عرصه انتخابات ۱۱ اسفند ماه امسال می طلبد وزارت کشور با نگاه عمیق تر به حوزه وظیفه مندی خود در انتخابات و تلاش برای رفع چالش های اساسی این حوزه راهبردی که مقوم امنیت ملی، ضامن منافع پایدار کشور و نیز عامل مهم در راه تحقق سیاست های پیشتازانه دولت مردمی سیزدهم است، هرچه زودتر با نگاه تحولی و تکلیف مدارانه و در لبیک به ندای امام المسلمین بسترهای شور و نشاط سیاسی و انتخاباتی را در سراسر کشور فراهم آورد.

منبع: پرسون

573987