صحبت های رئیس کمیته استیناف درباره رای سپاهان و پرسپولیس

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره رایی که دیروز درباره پرونده تخلف دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس از دستورالعمل ناظر بر قراردادها صادر شد، توضیحاتی ارائه کرد.
تصویر صحبت های رئیس کمیته استیناف درباره رای سپاهان و پرسپولیس

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره رای دیروز (سه‌شنبه) این کمیته درباره پرونده رسیدگی به تخلف دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس در دستورالعمل ناظر بر قراردادها اظهار کرد: دو دستورالعمل از طرف سازمان لیگ به تصویب رسیده بود که یکی دستورالعمل ناظر بر قراردادها برای رعایت اصولی در قراردادها و دومی راجع به رعایت سقف بودجه بود که میزان بودجه مقرر شده بود. کارگروهی بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها فعالیت می‌کند. گزارشی از طرف کارگروه به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود که نهایتا حکمی در سه بخش برای سپاهان و پرسپولیس صادر شد.

او افزود: یک بخش ناظر بر کسر امتیاز، یک بخش جریمه نقدی و بخش آخر مربوط به اصلاح قراردادها مطابق بر دستورالعمل ناظر بر قراردادها بود. ما باید این موضوع را خاطر نشان کنیم که ما دو دستورالعمل داریم. آن چیزی که مورد گزارش قرار گرفته، دستورالعمل ناظر بر قراردادها بوده و ربطی به سقف بودجه نداشته است.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده، اعتراض انجام شد و پرونده به کمیته استیناف آمد و ما با احترام به رای عزیزان کمیته انضباطی، قائل بودیم که به خاطر این که یکپارچگی مسابقات بر هم نخورد و نتایج در داخل زمین رقم بخورد، این کسر امتیاز را تقلیل دادیم و دو محکومیت دیگر را که شامل جریمه نقدی و اصلاح قراردادها می‌شد تایید کردیم.

او ادامه داد: باشگاه سپاهان امتیازی از کمیته استیناف و فدراسیون به دست نیاورده است. این باشگاه این امتیاز را کسب کرده بود که به آن بازگردانده شد. اگر این پرونده تشکیل نمی‌شد، فاصله کنونی وجود داشت. اعتقاد داشتیم که باید در مر قوانین و در دستورالعمل برای عدم رعایت دستورالعمل کسر امتیازی شامل می‌شد. ما کسر امتیاز را برداشتیم و چهار امتیازی که سپاهان قبلا کسب کرده بود را به این تیم برگرداندیم. اجرای این حکم بر عهده کمیته بدوی یعنی کمیته انضباطی است.

منبع: ایسنا

573808