معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:

ارائه خدمات رایگان به بیماران خاص تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی فارس

مهرداد شریفی از ارائه تمامی خدمات درمانی، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی دانشگاهی، به صورت رایگان به بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد.
تصویر ارائه خدمات رایگان به بیماران خاص تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، نگاه دولت سیزدهم به مقوله خدمات بیمه‌ای مترقی است و با روی کار آمدن این دولت مباحثی به مجلس شورای اسلامی در راستای بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه ارایه شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت .

با حمایت مجلس پنج هزار میلیارد تومان در سال اول روی کار آمدن دولت کنونی برای حمایت از بیماران خاص اختصاص یافت و اکنون در کنار بیمه پایه، بیش از ۹۵ درصد تعرفه خدمات درمانی این بیماران زیر چتر بیمه قرار دارد.

خدمات رایگان به بیماران خاص تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این زمینه به ایرنا گفت: تمامی خدمات درمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی دانشگاهی، به صورت رایگان به بیماران خاص و صعب‌العلاج ارائه می ‌شود.

مهرداد شریفی افزود: بیماران خاص و صعب‌العلاج در صورتی که در سامانه بیمه تأمین اجتماعی نشان‌دار شده باشند، علاوه بر دریافت سایر بسته‌های حمایتی، هزینه‌های بستری خدمات تحت پوشش بیمه پایه تأمین اجتماعی آنان نیز در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی رایگان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: این شیوه‌نامه از ابتدای دی‌ماه سال جاری در تمامی بیمارستان‌های دانشگاهی استان فارس در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این در حالی است که پیش از این نیز تمامی خدمات بیمارستانی تحت پوشش بیمه سلامت در مراکز درمانی دانشگاهی، به صورت رایگان به افراد ‌سه دهک نخست جامعه، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت ارائه می ‌شود.

علوم پزشکی شیراز به بیماران خاص و مددجوی بهزیستی خدمات رایگان می‌دهد

نیمه آبان ماه امسال نیز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ارایه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیماران خاص و مددجویان تحت پوشش بهزیستی، در مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) خبر داد.

مهرداد شریفی با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: خدمات دندانپزشکی یکی از چالش ‌های سلامت برای بیماران خاص و مددجویان تحت پوشش بهزیستی بوده و بسیاری از این افراد به دلیل نبود تمکن مالی، برای دریافت این خدمات با چالش رو به رو هستند.

او افزود: با توسعه و تجهیز واحد دندانپزشکی مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع)، به افرادی که تحت حمایت سازمان‌ بهزیستی و یا دارای بیماری خاص هستند، خدمات دندانپزشکی و دندانپزشکی تحت بیهوشی به صورت رایگان ارایه می شود.

شریفی با تاکید بر تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجموعه معاونت درمان برای کمک به نیازمندان و افراد کم برخوردار استان با تمام توان عنوان کرد: در این راستا از تمام ظرفیت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز استفاده می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز حمایت از بیماران را به عنوان یکی از فعالیت های دانشگاه و مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس برشمرد و از خیرین در راستای ارایه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیماران خاص و مددجویان تحت پوشش بهزیستی نیز دعوت به همکاری کرد.

منبع: ایرنا

573446