مدیر کل راه‌داری و حمل و نقل‌ جاده‌ای استان فارس‌ خبر‌ داد:

اقدام فیزیکی برای امنیت جاده‌ها مناسب نیست

مدیر کل راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ فارس‌ گفت: برای تأمین‌ راه‌های مواصلاتی‌ در برابر با‌ سوانح و تصادفات جاده‌ای مناسب نیست.
تصویر اقدام فیزیکی برای امنیت جاده‌ها مناسب نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛مدیر کل راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: اقدام فیزیکی برای مقابله با تصافادت جاده‌ای به ویژه منجر به فوت چاره ساز نیست‌ و نیاز به پیوست فرهنگی دارد.
علی رضا راستیار ظهر امروز به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راه‌داری که از 26 آذر تا یکم دی ماه در حال برگزاری است‌، اظهار داشت: تبدیل 100 کیلو متر راه‌های اصلی‌ به بزرگ‌راه، حابجایی زائران اباعبدالله الحسین(ع)، لبیک به فرمان امام راحل در مورد اعزام 3 و یا 4‌ کامیون از شهرستان‌ برای تخلیه کشتی‌ حامل کالا در بنادر‌ دوران دفاع مقدس، نگه‌داری راه‌های شریانی با توجه به موقعیت استراتژیک استان فارس و نیز ایمن سازی‌21 هزار کیلومتر راه، احداث راه‌های 159 روستای‌ بالای 20 خانوار به طول 700 کیلو متر از جمله خدمات اداره کل راه‌داری و حمل ونقل جاده ای استان فارس است.
این مسئول بیان داشت: استان فارس در نگه‌داری راه‌های مواصلاتی و حمل ونقل، تردد جاده‌ای در جایگاه ویژه ای در میان دیگر استان‌ها قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در ادامه این نشست افزود: اداره کل راه‌داری و حمل ونقل جاده‌ای در اربعین حسینی به ویژه در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و در شرایط کنونی نیز نگهبان و حافظ سرمایه ملی یعنی جاده ها هستند تا مردم به توا نند با همکاری پلیس راهور خدمات تجاری خود را از طریق حمل کالا از راه‌های مواصلاتی چند برابر کنند.

ابراهیم قزلسفلی اضافه کرد: راه‌داران در دفاع مقدس به علت اینکه خدمات آنان ایستاده بوده بیشتر از سر شهید شده‌اند که نشان از حضور آنان در تمامی ابعاد و ارائه تجهیزات و حمل رزمندگان به خط مقدم جبهه است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در ادامه این نشست افزود: احداث ۱۰۱ کیلومتر آزاد راه و بزرگ‌راه، و نیز راه‌اندازی ۱۰۴ کیلومتر در ۴ سال آخر دولت دوازدهم و این میزان در ۱۸ ماهه گذشته دولت سیزدهم به ۱۸۰ کیلومتر افزایش یافته است.

محمود رضا طالبان اضافه کرد: با حضور پررنگ پلیس راهور، استان فارس رتبه‌های نخست و دوم را در کاهش تلفات جاده‌ای در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون عمرانی استانداری فارس نیز در ادامه این آئین ابراز داشت: بیش از ۴۰ درصد از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سن فرسودگی قرار دارند و در این راستا استان فارس با ۲۰ هزار کیلومتر راه با همکاری راهداری، اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور و به کارگیری از تجهیزات، نیروی انسانی و هوشمند سازی ترافیک در ۸ ماهه سال جاری میزان تصادفات با کشور همسان بوده است.

محمود رضایی خاطر نشان کرد: تبدیل ۲۵۰ کیلومتر راه‌های اصلی به بزرگ‌راه، احداث ۲۰۰ کیلومتر آزاد‌راه، راه‌اندازی حمل و نقل سلامت، بهره‌برداری شبکه ریلی شیراز بوشهر به طول ۳۴۰ کیلومتر در مدت ۴ سال آینده، اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای بهسازی جاده‌های حادثه خیز از دیگر خدمات است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز در این همایش اظهار داشت: راه‌داری در ارائه ایمن سازی جاده‌ها خنده را بر لبان مسافران جاری و ساری کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

سردار رهام بخش حبیبی تصریح کرد: نقش پلیس به ویژه پلیس راهور به عنوان حافظ امنیت جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی ستودنی است.

572902

مطالب مرتبط