طرح نظارت یلدا از 15 آذر برگزار شد

معاونت بازرسی اداره کل صمت خراسان شمالی اظهار داشت: برای ایجاد آرامش بر بازار طرح نظارت یلدا از 15 آذر برگزار شد و 14 اکیپ بازرسی در حال رصد منظم بازار هستند.
تصویر طرح نظارت یلدا از 15 آذر برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی وفاخواه با اشاره به نظارت بر بازار در شب یلدا، اظهار داشت: معاونت بازرسی اداره کل صمت استان برای ایجاد آرامش بر بازار طرح نظارت یلدا از 15 آذر برگزار و بازرسی‌ها در دو شیفت در حال انجام است. 14 اکیپ بازرسی در حال رصد منظم بازار هستند و بازرسی‌های مشترک هم با تعزیرات، بسیج و پلیس امنیت در حال انجام است.

وی افزود: شیرینی و شکلات، میوه و تره‌بار و خشکبار از جمله کالاهای تحت رصد و مشمول این طرح است و تاکنون 37 پرونده تخلف با عناوین گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم درج فاکتور به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده صمت خراسان شمالی، گفت: اختلاف قیمت در برخی کالاها در صورتی که گران‌تر از قیمت مصوب و قیمت مصرف کننده باشد، تخلف است. در غیر این صورت فروش کالا در قیمت‌های مختلف ارزان‌تر از قیمت مصرف کننده جزو حقوق فروشنده است و ما با گران فروشی برخورد خواهیم کرد.

وفاخواه با اشاره به فروش میوه توسط دست‌فروش‌ها و خودروهای سواری، عنوان کرد: متولی این موضوع شهرداری است و ما با در هماهنگی با شهرداری‌ها مقرر کردیم این افراد دارای شناسنامه شوند تا در صورت بروز تخلف امکان برخورد قانونی و جریمه وجود داشته باشد.

وی افزود: جریمه گران‌فروشی‌ها تا 10 برابر قیمت کالا و مورد گران فروشی اعمال می‌شود و اگر فردی 10 میلیون تومان تخلف گران‌فروشی داشته باشد تا 100 میلیون تومان مورد جریمه واقع می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده صمت خراسان شمالی، گفت: نرخ‌گذاری میوه و تره‌بار توسط اتحادیه میوه و تره‌بار به صورت هر 10 روز یک بار انجام می‌شود و نرخ سود قانونی برای همه کالاها 10 تا 15 درصد بیشتر از نرخ خرید و فروش با سود بیشتر تخلف بوده و مشمول جریمه می‌شود.

منبع: تسنیم

572861