چشم امید مردم رامیان به دولت سیزدهم برای تکمیل بیمارستان 91 تخت خوابی

عملیات ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان به دلیل نبود اعتبار از ۲ سال پیش متوقف مانده است و چشم امید مردم به نگاه بلند دولت سیزدهم و تخصیص اعتبار از محل منابع دور دوم سفر رییس جمهور به استان گلستان برای ادامه ساخت این بیمارستان.
تصویر چشم امید مردم رامیان به دولت سیزدهم برای تکمیل بیمارستان 91 تخت خوابی

به گزارش سایت خبری پرسون، شهرستان رامیان با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در چهار نقطه شهری شامل «رامیان، دلند، خان‌ببین و تاتار علیا» و ۶۳ پارچه آبادی در گستره ۷۸۰ کیلومتر مربع و در دامنه رشته کوه البرز شرقی قرار دارد و وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ساکن این خطه زبانزد عام و خاص است.

مردم این شهرستان واقع در شرق استان گلستان با وجود اینکه از مزایای اقدامات عمرانی و خدماتی انجام شده توسط دولت‌ها در چهار دهه گذشته برخوردار شدند اما همچنان از برخی کمبودها و مشکلات زیرساختی و رفاهی رنج می‌برد و چشم امید به نگاه ویژه دولت سیزدهم برای رفع آنها دارند.

کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و طولانی‌شدن فرایند ساخت مراکز درمانی از جمله بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان از جمله مشکلات مردم شرق استان گلستان به حساب می‌آید که عبور از آنها نیازمند همت دولت سیزدهم و تخصیص اعتبارات از محل منابع ملی و استانی است.

عملیات ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی شهدای سلامت رامیان در چهار طبقه شامل زیر زمین، همکف و ۲ طبقه فوقانی با زیربنای بیش از ۱۰ هزار مترمربع و بخش‌های جراحی، داخلی، آزمایشگاه و رادیولوژی و دیگر بخش‌های تخصصی از فروردین سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال فقط هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فعال بودن فقط ۳۱ تخت بستری در رامیان

تنها ۳۱ تخت بستری فعال برای ارائه بخشی از خدمات درمانی به بیماران آن هم در درمانگاه سوختگی شهر خان‌ببین رامیان که چند سالی است به بیمارستان تبدیل شده با سطح خدمات دهی محدود وجود دارد و مردم این شهرستان برای دریافت خدمات پزشکان متخصص به شهرهای همجوار از جمله گنبدکاووس مراجعه می‌کنند.

تاخیر در زمان نوبت‌دهی، معطلی‌ چند ساعته برای ویزیت و دریافت خدمات درمانی از مراکز رادیولوژی و سونوگرافی در کنار اضافه شدن هزینه‌های تردد به مبالغ پرداختی به عنوان ویزیت در برخی مواقع مردم رامیان به ویژه ساکنان مناطق کوهستانی و سخت گذر را قانع به دریافت خدمات محدود پزشکان عمومی شهرستان و بی رغبتی برای پیگیری درمان‌های تخصصی می‌کند.

عملیات ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان به دلیل نبود اعتبار از ۲ سال پیش متوقف مانده است و مردم چشم امید به نگاه بلند دولت سیزدهم و تخصیص اعتبار از محل منابع دور دوم سفر رییس جمهور به استان گلستان برای ادامه ساخت این بیمارستان دارند.

حسن سعیدی به عنوان کارشناس حوزه بهداشت و درمان رامیان بیان کرد: بخشی از خدمات درمانی با حضور چرخشی پزشکان متخصص در بیمارستان ۴۰ تختخوابی خان‌ببین با ۳۱ تخت بستری فعال به بیماران ارائه می‌شود که این تعداد تخت جوابگوی نیاز مردم شهرستان نیست.

هیچ پزشک متخصصی در رامیان مطب ندارد

وی افزود: در این بیمارستان با حضور پزشکان متخصص اطفال، داخلی و سوختگی خدمات اورژانسی و غیرجراحی ارائه می‌شود اما به غیر از ۱۹ پزشک عمومی فعال، هیچ پزشک متخصصی در شهرهای «رامیان، خان‌بیین، دلند و تاتار علیا» مطب ندارند و بیماران در صورت نیاز به جراحی به بیمارستان‌های گنبدکاووس و علی‌آبادکتول اعزام خواهد شد.

به گفته وی، ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان با اخذ تمام مجوزها از سال ۱۳۹۹ آغاز شد اما در مرحله فونداسیون به دلیل نبود بودجه کافی متوقف شد که طبق برآورده‌ها برای تکمیل آن به بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم در دور دوم سفر رییس جمهور برای آن منابع اعتباری پیش‌بینی شود.

سعیدی بیان کرد: با توجه به جایگاه سوم رامیان در رابطه با موضوع رشد جمعیت و افزایش آمار زنان باردار و همچنین سختی تردد مردم از مناطق سخت گذر به سایر نقاط استان می‌طلبد هرچه زودتر عملیات ساخت این بیمارستان با ظرفیت‌های بالا برای خدمات دهی در بخش‌های مختلف به سرانجام مطلوب برسد.

تکمیل بیمارستان رامیان جزو اولویت‌های پیگیری در سفر رییس جمهور

فرماندار رامیان گفت: مردم این شهرستان همانند سایر نقاط استان گلستان نیازمند دریافت خدمات درمانی تخصصی هستند و بیمارستان خان‌ببین فقط می‌تواند به بخش محدودی از نیازهای درمانی مردم پاسخ دهد.

علی جوان حاذق‌خواه افزود: تکمیل بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان که عملیات ساخت آن چند سال است شروع شده جزو الزامات و نیازمندی‌های اصلی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در سفر چندی پیش استاندار گلستان به شهرستان تخصیص اعتبار به پروژه بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان از محل اعتبار متوازن بخش ملی در اولویت علوم پزشکی استان قرار گرفت و در دور دوم سفر رییس جمهوری هم جزو اولویت‌های پیگیری است.

افزایش تخت بیمارستانی اولویت دولت سیزدهم

به اعتقاد کارشناسان، شاخص گلستان از نظر تعداد تخت، ۱.۴ درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر بوده و در ردیف ۶ استان آخر قرار دارد که خروج از این وضعیت و بهبود شرایط حوزه بهداشت و درمان نگاه ویژه دولتمردان را می‌طلبد.

منبع: ایرنا

572730