مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

پرداخت مطالبات سویاکاران مازندرانی

عباسعلی وفایی نژاد گفت: خودکفایی و امنیت غذایی از راهبردهای اساسی کشورمان در بخش کشاورزی است و این مهم با همراهی کشاورزان در اجرای طرح‌های ترویج و اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب و خاک پیگیری می‌شود.
تصویر پرداخت مطالبات سویاکاران مازندرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، عباسعلی وفایی نژاد صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: خودکفایی و امنیت غذایی از راهبردهای اساسی کشورمان در بخش کشاورزی است و این مهم با همراهی کشاورزان در اجرای طرح‌های ترویج و اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب و خاک پیگیری می‌شود.

وفایی نژاد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر بخش عمده نیاز دانه‌های روغنی کشور از طریق واردات تأمین می‌شود، در حالی که با تکیه بر دانش و ظرفیت محققان، دانش‌افزایی و ارائه راهکارهای علمی مناسب و برخورداری کشاورزان از دانش و فناوری‌های نوین می‌توان در تولید محصولات مهم کشاورزی به رشد قابل ملاحظه‌ای دست یافت.

وی افزود: با استفاده از مشاوره کارشناسان و خدمات جهاد کشاورزی و به کارگیری بذر اصلاح شده توسط کشاورزان استان و در کنار آن اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با بالا بردن سطح زیر کشت میزان تولید افزایش پیدا کرده و هزینه‌های تولید نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرکل غله استان افزود: با ثبت بیش از ۲ هزار سند جهت پرداخت در بانک عامل، تاکنون بیش از ۸۷۱ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شد.

وفایی نژاد در پایان اظهار داشت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در سالجاری با راه اندازی ۹ مرکز در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری و جویبار اقدام به اجرای عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا نمود و با توجه به نزدیک شدن به پایان برداشت سویا در مزارع استان، خرید تضمینی این محصول در سیلوی شهید میرزاپور نکا تا برداشت آخرین مزارع استان انجام می‌پذیرد.

منبع: مهر

572494