آنچه در اختتامیه همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین گذشت

آیین اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، «روایت راهیان» در سالن همایش‌های منطقه آزاد اروند برگزار شد.

تصویر آنچه در اختتامیه همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین گذشت

به گزارش سایت خبری پرسون، آیین اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، «روایت راهیان» امروز چهارشنبه ۲۲ آذر با حضور مسئولین کشوری و استانی و با مشارکت حوزه هنری استان خوزستان و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند، در سالن همایش‌های منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در این همایش که کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند و سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان سخنران به ایراد سخن پرداختند؛ از هنرمندان و فعالان فرهنگی این رویداد قدردانی و لوح و هدیه‌ای به رسم یادبود به آن‌ها اهدا شد.

اجرای گروه سرود «خادم الزهرا»، نمایش و نوحه خوانی از دیگر برنامه های جانبی این آیین بود که با استقبال شرکت‌کنندگان مواجه شد.

هفتمین همایش بین‌المللی «روایت راهیان» همزمان با ایام اربعین حسینی در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، باشماق، خسروی و نیز در بین مسیر نجف اشرف تا کربلا اجرا شد.

آثار هنری در این همایش عمدتا در قالب‌های مختلف هنری شامل تعزیه، پرده‌خوانی، نقالی، نمایش، مقتل‌خوانی، سرود، شعر و هنرهای تجسمی از استان‌های خوزستان، گلستان، تهران، ایلام، لرستان، اردبیل و بوشهر بوده است.

منبع: مهر

562211