برگزاری پویش سفیر فاطمی در ایام فاطمیه

دبیر پویش «سفیر فاطمی» گفت: همزمان با ایام فاطمیه این پویش متناسب با عزاداری حضرت فاطمه(س) در هیات‌های مذهبی اجرا می‌شود.
تصویر برگزاری پویش سفیر فاطمی در ایام فاطمیه

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا محمدیان خوشه امروز، سه شنبه ۲۱ آذر گفت: دومین دوره پویش سفیر فاطمی در امتداد پویش‌های میز کتاب در هیات ها برگزار می شود. ما در پویش‌های میز کتاب متناسب با اعیاد ملی و مذهبی پویش‌هایی همانند پویش سفیر حسینی برای ایام ماه محرم یا پویش سفیر انقلاب برای جشن‌های دهه فجر را تعریف می‌کنیم.

وی ادامه داد: پویش «سفیر فاطمی» متناسب با ایام عزاداری حضرت فاطمه(س) طراحی شده که در دوره اول این پویش پنج هزار جلد کتاب به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان توسط هیأت‌ها به فروش رسید.

دبیر پویش سفیر فاطمی افزود: در پویش‌های مذهبی نقطه هدف ما هیأت‌های مذهبی هستند. هیأت‌ها با حضور در این پویش می‌توانند یک میز کتاب را در هیأت خود تعبیه و کتاب‌های مرتبط با ایام مدنظر را به فروش برسانند. هیأت‌ها برای این کار ابتدا باید در تارنمای خوشه ثبت‌نام کنند و پس از ثبت درخواست، یک دوره آموزش ۹۰ دقیقه‌ای برای مراجعه‌کنندگان برگزار می‌شود.

محمدیان یادآور شد: بعد از دوره آموزشی، یکی از اعضای هیأت‌ها به کتاب‌فروشی‌های عضو خوشه متصل می‌شوند تا کتاب‌های موردنظر را به صورت امانی دریافت و در هیأت خود به فروش برسانند. البته کسانی که سقف خرید آنها ۳۰۰ هزار تومان باشد شامل ۱۵درصد تخفیف می‌شوند. ضمناً پویش «سفیران فاطمی» هم ۱۰ درصد تخفیف را به متقاضیان خواهد داد.

وی افزود: مسوولان هیأت‌ها تا پایان آذر مهلت دارند تا کتاب ها را بفروشند و در پایان آذر باید کتاب‌های امانی را به مجموعه کتاب‌فروشی بازگردانند. مهلت ثبت‌نام در این پویش هم ۲۲ آذر خواهد بود.

محمدیان با ارائه گزارشی از فروش کتاب در هیأت‌ها گفت: در پویش سفیر حسینی که چهار دوره آن در ایام محرم برگزار شده، شاهد استقبال مخاطبان هیأت از این پویش بودیم.، برای نمونه در چهارمین دوره پویش سفیر حسین در محرم امسال بیش از ۱۲ هزار نسخه کتاب به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در هیأت‌ها به فروش رسیده است که در این میان سهم هیأت‌های تهرانی بیش از سایر هیأت‌های سراسر کشور بوده است.

منبع: سازمان هیات و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی

561993