مدیرکل شیلات مازندران:

راه اندازی ۴۰ قفس دریایی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: امسال ۴۰ قفس دریایی برای پرورش ماهی احداث می شود که برای اجرای آن نیازمند ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش هستیم.
تصویر راه اندازی ۴۰ قفس دریایی در مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی در خصوص تأمین امنیت سرمایه گذاری پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در محل اداره شیلات شهرستان‌های نوشهر و چالوس با حضور سرهنگ دیده ور فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان سازمان شیلات ایران، گفت: مازندران در بین استان‌های شمالی کشور پارسال با استقرار ۱۵ قفس دریایی حدود ۴۶۵ تن ماهی را درقفس‌های دریایی با ارزش اقتصادی ۸۱ میلیارد تومان تولید و به بازار عرضه کرد.

وی افزود: ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شیلاتی در استان شناسایی شده که غالب این فرصت‌ها در بخش آبزی پروری بویژه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است.

کریم زاده در ادامه به محدود بودن منابع آبی و نیز اراضی درکشور اشاره داشت و توجه به توسعه طرح‌های شیلاتی با رویکرد تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریا محور براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را از اولویت‌های برنامه‌های توسعه‌ای شیلاتی اعلام کرد.

وی گفت: چهار تعاونی صیادی پره در سال گذشته برای اولین بار در این طرح سرمایه گذاری کردند و با توجه به بازدهی خوب سرمایه گذاری دراین زمینه، پیش بینی می‌شود امسال تعداد تعاونی‌های صیادی متقاضی به چند برابر افزایش یابد.

کریم زاده در پایان در خصوص امنیت سرمایه گذاری در پرورش ماهی درقفس‌های دریایی، افزود: در راستای تأمین امنیت و فراهم کردن زمینه‌های صید و صیادی در دریا برای صیادان قانونی و سرمایه گذاران پرورش ماهی درقفس‌های دریایی، شیلات ایران از طریق انعقاد تفاهم نامه با دریابانی کشور، با تشریک مساعی و انجام گشت‌های مشترک در داخل دریا درجهت تأمین امنیت سرمایه گذاران طرح‌های پرورش ماهی در قفس‌های دریایی تلاش خواهند کرد.

وی از پیگیری ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران طرح پرورش ماهی درقفس‌های دریایی خبرداد و گفت: برای اجرایی و عملیاتی شدن هدف برنامه امسال که استقرار ۴۰ قفس در دریا است به ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که اگر این تسهیلات به موقع پرداخت گردد، این طرح در سطح استان در مدار تولید قرار خواهد گرفت که البته در این مسیر نشست‌های متعددی با بانک‌ها و بنیاد برکت داشتیم که امید واریم با همکاری آن‌ها بتوانیم به اهداف برنامه پیش بینی شده برسیم.

منبع: مهر

561704