طرز تهیه یک آبگوشت خاص برای کسانی که مشکل گوارشی دارند

آبگوشت از غذاهای لذیذ و پر طرفدار ایرانی ها است که از ترکیب گوشت،حبوبات و سبزیجات تشکیل شده است در این بخش آموزش آبگوشت با لوبیا چشم‌ بلبلی را قرار داده ایم با ما همراه باشید .
تصویر طرز تهیه یک آبگوشت خاص برای کسانی که مشکل گوارشی دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، آبگوشت غذایی مقوی و خوشمزه که طرز تهیه جا افتاده ای را نیاز دارد تا بتواند طعم عالی به خود بگیرد و اصیل بودن آن حفظ شود برای تهیه ی آبگوشت با لوبیا چشم‌ بلبلی با ما در مجله پرسون همراه باشید . اگر مدتی است که به خاطر داشتن مشکل گوارشی کلا آبگوشت را از لیست غذاهای‌تان حذف کرده‌اید و حتی خیساندن نخود و لوبیا از قبل هم، دردی را برایتان دوا نمی‌کند، آبگوشت را با لوبیا چشم بلبلی بپزید. مطمئن باشید مشکلتان برطرف می‌شود و با خیال راحت می‌توانید آبگوشت بخورید.

مواد لازم

۵۰۰ گرم گوشت آبگوشتی

۲ عدد پیاز

۲ عدد سیب‌زمینی بزرگ

۱ پیمانه لوبیا چشم‌بلبلی

۳۰۰ گرم سبزی شامل تره، جعفری، شنبلیله (مقدار شنبلیله کمتر از جعفری و تره)

۲ عدد گوجه‌فرنگی

۴ عدد لیمو عمانی

۱ ق‌م زردچوبه

۱ ق‌س رب

۱ ق‌س ادویه مخلوط

نمک و فلفل به مقدار لازم

۳ حبه سیر

کمی روغن

طرز تهیه

۱ ابتدا لوبیا را پاک کرده و پس از شستن، در کاسه مناسبی، مقداری آب بریزید و بگذارید حدود یک ساعت خیس بخورد. در این فاصله گوشت را بشویید، در سبد بریزید و صبر کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

۲ یکی از پیازها را پوست کنده و خرد کنید. سپس در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت دهید. بعد زردچوبه و ادویه مخلوط را اضافه کنید و آن را نیز کمی حرارت دهید تا طعم خامی‌اش گرفته شود.

۳ حبه‌های سیر را پوست کنده و به قطعات ریز خرد کنید. پس از آن سیرهای خرد شده را به پیاز اضافه کنید و همراه با آن کمی تفت دهید. حالا گوشت را در قابلمه بریزید و حدود ۲ لیوان آب همراه با کمی نمک و فلفل اضافه کنید. در این مرحله حرارت زیر قابلمه را کم کرده و صبر کنید تا گوشت بپزد.

۴ سبزی‌ها را تمیز کرده، بعد از شستن ریز خرد کنید و پیاز دوم را هم خرد کرده در تابه‌ای جداگانه کمی روغن ریخته، روی حرارت قرار دهید و تفت دهید تا پیاز طلایی شود بعد سبزی‌ها را افزوده، تفت داده و حرارت را خاموش کرده و کنار بگذارید.

۵ سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته بشویید، به چهار قسمت تقسیم کرده و به همراه سبزی، داخل قابلمه حاوی گوشت بریزید، سپس لیمو عمانی‌ها را شسته توسط چاقو چند شیار در آن ایجاد کنید و داخل قابلمه بریزید، حالا گوجه فرنگی‌ها را هم به چهار قسمت تقسیم کرده داخل قابلمه بریزید. در آخر نوبت اضافه کردن رب است. آن را هم افزوده و حرارت را کم کنید تا آبگوشت جا بیفتد.

منبع: خبر فوری

561419