مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس خبرداد:

جمعیت هلال احمر استان فارس تنها با یک بالگرد خدمات رسانی می کند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: جمعیت هلال احمر استان فارس تنها با یک بالگرد در این استان مشغول ارائه خدمات است.
تصویر جمعیت هلال احمر استان فارس تنها با یک بالگرد خدمات رسانی می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس، مدیر کل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: جمعیت هلال احمر استان فارس با داشتن جمعیت ۵ میلیونی تنها با یک بالگرد مشغول ارائه خدمات به مردم این استان است.

حسین درویشی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت ۵ دسامبر مصادف با روز جهانی داوطلب که در کشور از ۱۱ تا ۱۷ آذرماه با هدف داوطلب محور در‌ قالب ارائه خدمات به صورت رایگان شامل امداد نجات، سیل، زلزله ودیگر حوادث غیر مترقبه مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر استان فارس دارای ۷۳ پایگاه ثابت، سیار امداد و نجات و مرگز پاسخگویی در رسته‌های مختلف عملیاتی، ۲۰۴ هزار عضو داوطلب مشغول فعالیت هستند.

درویشی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت درمان و توانبخشی ، نوسازی وتجهیز تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری به مبلغ ۳ میلیارد ۶۴۰ میلیون ریال راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر استان در شهر شیراز و نیز ۱۲۹ درصد ارائه خدمات دارویی و نیز در حوزه امداد و نجات ۵۹ هزارو ۲۰۱ حادثه دیده توسطه ۲۱ هزارو ۲۹ نیروهای عملیاتی در قالب امداد رسانی در حوادثی شامل سیل بر اثر پدیده مانسون در ۲۶ شهرستان، زلزله‌های فین هرمزگان، بندر خمیر، سیل جنوب فارس و زلزله ترکیه و دیگر کشورها امداد رسانی می کند.

این مسئول بیان داشت: پایگاه امداد در حوزه معاونت منابع انسانی و پشتیبانی نیز با تکمیل ۷ پایگاه امداد جاده ای و کوهستان در گلگون نور آباد ممسنی، پاسارگاد، کمارچ کازرون، شهرستان رستم، دالین سپیدان و امداد کوهستان داراب، تکمیل انبار امدادی شهرستان‌های کازرون، داراب و مهر در مجموع با ۴ هزارو ۵۶۰ متر مبربع در این جمعیت از سال هزارو ۴۰۰ تاکنون مشغول فعالیت است.

درویشی بیان داشت: ارائه ۸ هزار خدمت به ۶۴ هزارو ۹۴۴ نفر از سوی معاونت امور جوانان و کسب رتبه برتر در ۱۸ برنامه ملی و استانی شامل طرح آمران سلامت، طرح نذر سلامت، تجلیل از مزدوجین، مسابقه پرتو صلح و مهر یاد و نیز مسابقات دادرس از دیگر خدمات این معاونت است.
این مسئول اضافه کرد: بهره‌مندی ۲۶۰ هزار و ۸۸۸ نفر از آموزش‌های امدادی ، ۲۴۴ هزار و ۶۳۲ نفر آموزش همگانی و عمومی، ۱۶ هزارو ۲۵۶ آموزش تخصصی و نیز رفع تصرف از املاک و اراضی جمعیت هلال احمر فارس به ارزش یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون 795 هزار ریال، تهیه ۱۲۰ هزار جفت کفش برای مردم غزه با کمک خیران، کمیته امداد، بهزیستی و شهرداری از جمله خدمات جمعیت هلال احمر فارس است.

561338