مناسب‌ترین لامپ‌ها از نظر مصرف برق برای منزل کدامند؟

اگر قصد خرید انواع محصولات روشنایی اعم از لامپ‌های ال‌ای‌دی و فلورسنت CFL را دارید، هدایت گستر را به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه با همکاری بهترین برندها، نیازهای تمامی‌ مصرف‌کنندگان از جمله عمده‌فروشان و خریداران خانگی را برطرف کرده است.
تصویر مناسب‌ترین لامپ‌ها از نظر مصرف برق برای منزل کدامند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مصرف‌کنندگان امروزی هنگام انتخاب تجهیزات نوری، به دنبال بهره‌وری انرژی هستند. این مسئله هم از لحاظ کاهش هزینه قبوض و هم از نظر حفاظت از محیط زیست حائز اهمیت است. اگر قصد خرید انواع محصولات روشنایی اعم از لامپ‌های ال‌ای‌دی و فلورسنت CFL را دارید، هدایت گستر را به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه با همکاری بهترین برندها، نیازهای تمامی‌ مصرف‌کنندگان از جمله عمده‌فروشان و خریداران خانگی را برطرف کرده است. اکنون بیایید سه نوع از لامپ‌های کم‌مصرف و کارایی آنها را بهتر بشناسیم.

معرفی 3 مورد از لامپ‌های روشنایی کارآمد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های برق

تعویض محصولات روشنایی سنتی با انواع کم‌مصرف، یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کاهش مصرف برق است. شما با استفاده از این محصولات می‌توانید خانه خود را با همان مقدار نور و در عین حال هزینه کمتر روشن کنید. در این میان سه نوع لامپ وجود دارند که از لحاظ بهره‌وری مصرف انرژی، در جایگاه اول قرار می‌گیرند:

  • لامپ LED کم‌مصرف‌ترین فناوری روشنایی روز دنیا

لامپ ‌های ال ای دی ، در مقایسه با لامپ‌های ‌هالوژن و رشته‌ای، 80% هزینه‌های شما را کاهش می‌دهند. این محصولات با فناوری نوآورانه و با وات کمتری کار می‌کنند و برای تابش نور به انرژی کمتری نیاز دارند. علاوه بر این، میزان انتشار دی‌اکسیدکربن نیز در این لامپ‌ها کمتر است. لامپ‌های LED از لحاظ طول عمر هم نسبت به سایر انواع لامپ برتری دارند، طوریکه تا 25 برابر بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای معمولی عمر می‌کنند.

ال‌ای‌دی‌ها در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند، نور برخی از آنها قابل تنظیم هستند یا ویژگی‌های جالبی نظیر سنسورهای نوری یا حرکتی دارند. در ضمن، نورپردازی با چراغ LED در فضای باز و با استفاده از انرژی خورشیدی نیز امکانپذیر است. تعویض لامپ‌های LED بسیار آسان بوده و حتی اگر از مدل‌های توکار استفاده می‌کنید، خودتان به تنهایی می‌توانید آن را جایگزین نمایید.

  • لامپ کم‌مصرف رقیب ال‌ای‌دی

لامپ‌های کم‌مصرف امروزی با توجه به تحولاتی که داشته‌اند، روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند. این محصولات در مقایسه با لامپ‌های سنتی 8 الی 10 برابر طول عمر بیشتری دارند و مصرف آنها حدود 60% کمتر است. طول عمر متوسط آن‌‌ها از 7000 تا 15000 ساعت متغیر می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید یک لامپ رشته‌ای 100 واتی را با لامپ فلورسنت 22 واتی تعویض کنید و از همان مقدار نور و مصرف انرژی کمتر برخوردار شوید.

CFL‌ها در اندازه‌ها و اشکال متنوعی در دسترس هستند و حتی انواع سه طرفه نیز وجود دارند که برای کاربردهای مختلف مناسب می‌باشند. این لامپ‌ها را در رنگ‌های گرم (زرد) یا رنگ‌های سفیدتر و آبی‌تر می‌توانید تهیه کنید.

لازم به ذکر است، این لامپ‌ها حاوی جیوه هستند و در صورت شکسته شدن باید حتماً به درستی دور ریخته شوند تا از خطرات احتمالی جلوگیری گردد. طول عمر آنها با روشن و خاموش کردن مکرر نیز به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. بنابراین بهتر است از آن در مکان‌هایی استفاده کنید که لامپ را برای مدت طولانی روشن می‌گذارید. لامپ‌های کم مصرف CFL را نمی‌توانید با سوئیچ‌های دیمر به کار ببرید، زیرا در صورت استفاده، لامپ به سرعت می‌سوزد.

  • لاین نوری، چراغی همه کاره

این لامپ‌ها در انواع فلورسنت CFL و LED ارائه می‌شوند و از لحاظ بهره‌وری انرژی و طول عمر، بسیار کارآمد هستند. لاین نوری امکان نورپردازی خلاقانه و اولترا مدرن را فراهم کرده است. آنها را می‌توان به شکل منحنی و خطی، به صورت روکار و توکار در شکاف‌ها یا پشت اشیا قرار داد. این چراغ‌ها، طیف وسیعی از دمای رنگ را ارائه می‌دهند و قابلیت کنترل از راه دور نیز دارند.

زیبایی، مصرف‌کم و طراحی منحصر به فرد از جمله دلایل محبوبیت بالای این لامپ‌ها می‌باشند. البته بین این سه نوع لامپ، نصب چراغ‌های خطی چالش برانگیزتر بوده و توصیه می‌کنیم انجام آن را به افراد حرفه‌ای بسپارید.

کاربرد انواع چراغ‌های کم‌مصرف برای کاربران مسکونی

LED‌ها نسبت به سایر منابع نوری قوی‌تر، مطمئن‌تر و بدون نیاز به تعمیرات هستند، بنابراین محبوبیت بالایی برای کاربردهای تجاری، صنعتی و خانگی دارند. شما در منزل خود برای اتاق خواب، سالن پذیرایی و ... می‌توانید از این محصول بهره ببرید. علاوه بر این، در فضاهایی نظیر انبارها، کارخانه‌ها، دفاتر و پارکینگ‌ها هم این لامپ‌ها قابل استفاده می‌باشند.

لامپ‌های فلورسنت را برای چراغ‌های رومیزی، وسایل توکار، نورپردازی سقف و راهروها می‌توانید استفاده‌ کنید. البته از آنجایی که این لامپ‌ها به دماهای شدید حساس هستند، می‌بایست هنگام استفاده در فضای باز، روی آن را بپوشانید و در برابر شرایط محیطی محافظت کنید.

لاین‌های نوری به سبب کارایی بالا و کاربرد گسترده به عنوان منبع نور در اکثر محیط‌های تجاری و بسیاری از اماکن مسکونی به کار می‌روند. نور آنها را می‌توانید تنظیم کنید و در فضای داخلی و باز استفاده نمایید. از دیگر کاربردهای این محصول می‌توانیم به سالن‌های مترو، کارخانه‌ها، اماکن هنری نظیر موزه، آشپزخانه، سالن پذیرایی، مجتمع‌های تجاری و هر محیطی که به نورپردازی زیبا نیاز دارد، اشاره کنیم.

خرید آسان و اینترنتی لامپ‌های LED و فلورسنت

انتخاب محصولات روشنایی کارآمد به کاهش هزینه‌های برق و بهبود شرایط محیط زیست کمک شایانی می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم همین حالا لامپ‌های خانه خود را با یکی از این محصولات کم‌مصرف یا LED جایگزین کنید و بدون کاهش کیفیت نور از مزایای بسیار آنها بهره‌مند شوید. جهت خرید عمده، تکی و اینترنتی انواع لامپ کم‌مصرف یا LED از برترین برندها و با مناسب‌ترین قیمت، به وبسایت هدایت گستر مراجعه نمایید.

منبع: هدایت گستر

561227