دومین کنگره بین المللی جراحی سرطان؛ آذر ماه در شیراز

رئیس دومین کنگره بین المللی جراحی سرطان گفت: این کنگره از 15 تا 17 اذر ماه با حضور متخصصان و پژوهشگران داخلی و خارجی با هدف بررسی عوامل بیماری سرطان در شیراز برگزار می شود.
تصویر دومین کنگره بین المللی جراحی سرطان؛ آذر ماه در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس، رئیس‌ دومین کنگره بین‌المللی سرطان گفت: دومین کنگره از ۱۵ تا ۱۷ آذرماه با هدف بررسی آخرین دستاوردهای سرطان به‌ عنوان دومین مرگ‌ومیر در دنیا به‌ ویژه در کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

عبدالرسول طالعی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سال گذشته از ۱۲۰ هزار مورد سرطان جدید در کشور 2 هزار و ۲۰۰ عمل جراحی معادل 15 درصد در بیمارستان شهید فقیهی شیراز انجام‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این‌ کنگره 9 سخنران خارجی و هزار و 251 نفر از اساتید، محققان، پژوهشگران و دانشجویان از سراسر کشور شرکت دارند و نیز خلاصه مقالات به‌ صورت کتاب چاپ و در اختیار دانشجویان و اساتید می‌گیرد.

دبیر‌ علمی دومین کنگره بین‌المللی سرطان در ادامه این‌ نشست‌ افزود: سرطان بعد ازبیماری قلبی و عروقی دومین مرگ‌ومیر‌ را در کشور به خود اختصاص داده و در سال گذشته تعداد مرگ‌ومیر در دنیا به بیش از 28 میلیون نفر افزایش‌یافته و تعداد 80 درصد‌ نیاز به عمل جراحی‌ داشته‌اند و در سال جاری بیش از 45 میلیون‌ عمل جراحی در دنیا‌ کمتر انجام‌شده است که از این تعداد 25 درصد‌ درمان شده‌اند.

صدیقه طهماسبی بیان داشت: بر‌ اساس‌ آمار دانشگاه علوم پزشکی استان فارس‌ از تعداد 9 هزار و 626 مبتلابه‌ بیماری‌ سرطان 52 درصد زنان و 47 درصد‌ را مردان تشکیل می‌دهند.

دبیر اجرایی دومین کنگره سرطان در این نشست گفت: تاکنون 60 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و از این تعداد 30 مقاله پذیرفته و نیز 1 مقاله به‌صورت‌ سخنرانی‌ و مابقی در قالب پوستر چاپ می‌شود.

مجید اکرمی با اشاره به اینکه تبادل‌ نظر‌ و انتقال دانش روز دنیا در مورد انواع بیماری سرطان از سوی متخصصان‌ شرکت‌کننده از دیگر رویکرد این کنگره است، افزود: در این‌ کنگره 125 سخنران داخلی و نیز سخنرانانی از کشورهای ژاپن، ایتالیا،‌ آمریکا، استرالیا، انگلیس، امارات، عمان، ترکیه به‌صورت‌ مجازی‌ و حضوری در‌ مورد آخرین یافته‌های بیماری سرطان را موردبحث و بررسی‌ قرار‌ می‌دهند.

دبیر اجرایی کنگره ادامه داد: تشکیل 4 کارگروه سرطان سینه، گوارش،‌ 3 سمپوزیم سرطان زنان، بیهوشی و 12 پنل تخصصی ازجمله موارد مطرح‌ شده در‌ کارگروه کنگره است.

560435