برگزاری مانور زلزله در تمام مدارس کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: روز چهارشنبه ۸ آذر مانور زلزله و ایمنی در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.
تصویر برگزاری مانور زلزله در تمام مدارس کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی روز چهارشنبه ۸ آذر ماه با شعار مدارس ایمن، جامعه تاب آور در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند گفت: برگزاری مانور‌ها و آموزش‌ها می‌تواند نقش بسزایی در افزایش آمادگی دانش‌آموزان و همچنین والدین آن‌ها داشته باشد.

نامی اظهار کرد: به تمامی استانداران تاکید شده که اهتمام ویژه در برگزاری مانور داشته باشند و علاوه بر برگزاری مانور زلزله به صورت فصلی نیز مانور‌هایی در خصوص مخاطرات طبیعی ار جمله آتش‌سوزی، بیماری‌های اپیدمی، تخلیه اضطراری و دیگر مانور‌ها را در مدارس برگزار کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از همه مدارس نماینده‌ای معرفی و از طریق جمعیت هلال احمر آموزش‌های لازم به آن‌ها داده خواهد شد تا این آموزش‌ها را به دانش آموزان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته ایمنی مدارس ضرورت داد گفت: باید موضوعات مربوط به سازه‌ای و غیر سازه‌ای مدارس بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

560129