حرم امام رضا (ع) رنگ عزا به خود گرفت

حرم مطهر امام رضا (ع) در آستانه سیزدهم جمادی الأول؛ سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) سیاهپوش شد.
تصویر حرم امام رضا (ع) رنگ عزا به خود گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، حرم مطهر امام رضا (ع) به مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری دخت رسول اکرم(ص) حضرت صدیقه کبری(س) توسط خادمان آستان قدس رضوی با نصب کتیبه و پرچم مشکی سیاه‌پوش شده و آماده میزبانی از زائران و مجاورانی است که برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) و شرکت در مراسم‌های مذهبی ایام فاطمیه به این سرای قدسی مشرف می‌شوند.

در این راستا، چهار کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد به چشم می‌خورد که منقش به نام مبارک حضرت زهرا(س) است.

نصب کتیبه‌های دیواری مناسبتی در صحن‌های مختلف؛ از انقلاب و آزادی تا غدیر و کوثر و همچنین اهتزاز پرچم‌های مشکی در صحن پیامبر اعظم(ص) نیز حال و هوای ماتم و عزای ایام سوگواری فاطمیه این آستان مقدس را دو چندان کرده است.

دور دو سقاخانه صحن‌های جمهوری و انقلاب، گلدسته طلای صحن انقلاب، ساعت صحن آزادی و نقاره‌خانه نیز با نصب پارچه و کتیبه‌های مشکی سیاهپوش شده و رنگ عزا به خود گرفته است.

شایان ذکر است، بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر همچون بخش‌های چایخانه، فرش، تنظیف، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و دفاتر امانات، دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ پیش‌بینی‌های لازم آماده ارائه خدمات به خیل گسترده محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این ایام هستند.

منبع: شفقنا

560066