افزایش بازدهی درختان میوه بدون دستکاری ژنتیکی تا 200%

فرقی نمی‌کند که یک باغبان باشید یا مالک چند درخت میوه، به احتمال زیاد این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه درختان میوه را تقویت کنیم تا بتوانیم محصولات بیشتر و باکیفیت‌تری را به‌ دست آوریم؟
تصویر افزایش بازدهی درختان میوه بدون دستکاری ژنتیکی تا 200%

به گزارش سایت خبری پرسون، فرقی نمی‌کند که یک باغبان باشید یا مالک چند درخت میوه، به احتمال زیاد این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه درختان میوه را تقویت کنیم تا بتوانیم محصولات بیشتر و باکیفیت‌تری را به‌دست آوریم؟

مهم‌ترین عواملی که می‌توانند بر تولید درختان میوه تأثیر بگذارند عبارتند از:

- کوددهی

- خاک مناسب

- آبیاری صحیح

- هرس کردن

- کنترل آفات و بیماری‌ها

- استفاده از تکنیک‌های پیوند

از بین این موارد، «کوددهی» چالش‌برانگیزتر است؛ زیرا کودهای موجود در بازار، تنوع بسیار بالایی دارند و این باعث می‌شود تا انتخاب کمی سخت شود. در ادامه، قصد داریم پیشرفته‌ترین نوع کود در جهان که تاثیری فوق‌العاده بر تقویت و افزایش کیفیت درختان میوه دارد را بررسی کنیم.

کود کلاته پیشرفته خضراء

کود کلاته پیشرفته خضراء

کود کلاته پیشرفته خضراء، پیشرفته‌ترین انواع کود در جهان هستند که برای اولین بار در کشور ما تولید شده‌اند و فناوری تولید آن‌ها، با عنوان «کلات‌های پیشرفته»، توسط مهندس محمدحسن نظران در اداره ثبت اختراعات آمریکا، اروپا و ایران به ثبت رسیده است.

ایشان مخترع فناوری کلات‌های پیشرفته و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان صدور احرار شرق (صاشکو) هستند. مهندس نظران در سال ۲۰۱۶ پیرو دعوت رسمی انجمن شیمی آمریکا، ACS، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین انجمن علمی جهان، به عضویت این انجمن درآمدند.

کودهای کلاته پیشرفته خضراء، به طور انحصاری توسط صاشکو و در ایران تولید می‌شوند و در حال حاضر، کشورهای یونان، ترکیه، اردن، امارات، کویت، عمان، کره جنوبی، مالزی، استرالیا و کلمبیا و... مشتریان صادراتی این نوع کودها هستند.

ویژگی‌های کود کلات پیشرفته خضرا

ورود کودهای کلاته پیشرفته خضراء به بازار، تحولی عظیم در کیفیت و عملکرد مزارع، باغات و گلخانه‌ها ایجاد کرده است. ویژگی‌های این نوع کودها عبارتند از:

- عدم ایجاد شوری خاک

- عدم ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی (نیترات‌ها و فلزات سنگین)

- افزایش مقاومت در برابر تنش‌های محیطی

- افزایش 20 تا 200 درصدی عملکرد

- افزایش مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات

- کمک به ماندگاری بیشتر محصولات کشاورزی

- بهبود کیفیت محصولات (بهبود شکل، سایز، درجه، عطر و طعم)

- غنی‌سازی محصولات کشاورزی در مزرعه (افزایش پروتئین محصول، افزایش متابولیت‌های ثانویه، غنی شدن محصول با عناصر میکرو و ماکرو)

کودهای کلاته پیشرفته خضراء چه کاری انجام می‌دهند؟

کودهای کلاته پیشرفته خضراء چه کاری انجام می‌دهند؟

کودهای کلاته پیشرفته خضراء، در حقیقت «متابولیسم اپتیمایزر» یا «متعادل‌کننده سوخت‌وساز» هستند.

متابولیسم اپتیمایزر، از طریق دستورات سلولی محصولات مزارع، باغات و گلخانه‌ها را مدیریت و متعادل می‌کند. اما این کار چه اهمیتی دارد؟

متابولیسم اپتیمایزر، کمیت و کیفیت را به صورت همزمان افزایش می‌دهد.

در واقع شما برای گرفتن نتیجه بهتر از باغبانی یا کشاورزی خود، نیازی به دستکاری ژنتیکی ندارید و با استفاده از کودهای کلاته پیشرفته خضراء می‌توانید به نتیجه موردنظر خود، دست پیدا کنید.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که:

آیا استفاده از این کود، به‌صرفه است؟

معمولا کودهای کلاته به عنوان یک رده لوکس تلقی می‌شوند. به این معنا که به دلیل نسبت فایده به هزینه اندک معمولا در برخی باغات و نیز گلخانه‌ها کاربرد دارند و استفاده وسیع آن‌ها در صنعت کشاورزی به دلیل عدم توجیه اقتصادی، آنچنان فراگیر نبوده و تاکنون سهمی بیشتر از ۱ درصد بازار را نداشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های مهم و اصلی کودهای کلاته پیشرفته خضراء، نسبت فایده به هزینه چندین برابری آن‌هاست. این ویژگی به دلیل اثر متابولیسم اپتیمایزری آن‌ها بر گیاه است. ایجاد تعادل در سوخت‌وساز محصولات باغی و کشاورزی، باعث می‌شود تا عملکرد و سلامت آن‌ها به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

در نتیجه محصولات بیشتر و باکیفیت‌تری به عمل می‌آید که به معنای کسب سود بیشتر است. به همین دلیل کاربرد کودهای کلاته خضراء برای کشاورزی موفق یک «کالای ضروری» محسوب می‌شوند.

انواع کودهای کلاته پیشرفته خضراء

کودهای کلاته پیشرفته خضراء شامل انواع مختلفی از کودهای ماکرو، میکرو و حد­واسط است که هر کدام برای کاربردهای متفاوتی مناسب هستند. این کودها با بالاترین میزان خلوص، ارائه می‌شوند.

کودهای کلاته پیشرفته ماکرو

حاوی: نیتروژن، پتاسیم، فسفر، NPK 12-12-36، NPK 20-20-20

کودهای کلاته پیشرفته میکرو

حاوی: آهن، بور، منگنز، روی، مولیبدن، میکروکامل، فضای سبز

کودهای کلاته پیشرفته حدواسط

حاوی: کلسیم و منیزیم

کودهای کلاته پیشرفته میکرو و ماکرو

حاوی: فروت­ست، سوپر

کود-سم­های کلاته پیشرفته

حاوی: مس و سیلیسیم

کودهای کلاته پیشرفته خضراء را چگونه تهیه کنیم؟

برای تهیه کودهای کلاته پیشرفته خضراء، به سایت صاشکو مراجعه کنید. از طریق فروشگاه این سایت، می‌توانید کودهای کلاته پیشرفته خضراء را سفارش دهید. این نوع کود، تنوع بسیار بالایی دارد؛ اگر نمی‌دانید که کدام محصول مناسب شماست و به مشاوره رایگان برای خرید کود کشاورزی نیاز دارید، از طریق شماره 02191200201 با پشتیبانی تخصصی صاشکو تماس بگیرید.

منبع: صاشکو

559803