معرفی کارخانه فایکو و بررسی انواع محصولات آن

یکی از برترین شرکت‌های تولید کننده مقاطع فولادی، فایکو یا فولاد البرز ایرانیان نام دارد که در استان مازندران و در کیلومتر ۱۵ جاده ساری به مشهد واقع شده است. این شرکت را با تولید سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تن انواع مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی می‌توان یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه دانست.
تصویر معرفی کارخانه فایکو و بررسی انواع محصولات آن

به گزارش سایت خبری پرسون، معرفی کارخانه فایکو و بررسی انواع محصولات آن

آشنایی با کارخانه فایکو

یکی از برترین شرکت‌های تولید کننده مقاطع فولادی، فایکو یا فولاد البرز ایرانیان نام دارد که در استان مازندران و در کیلومتر ۱۵ جاده ساری به مشهد واقع شده است. این شرکت را با تولید سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تن انواع مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی می‌توان یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه دانست.

کارخانه میلگرد فایکو مجهز به دو خط تولید مجزا است که هر یک از این خط‌ها در طول سال می‌توانند ۷۵۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی را تولید کنند. یکی از ویژگی‌های مهم این کارخانه دسترسی خوب به شاهراه جاده‌ای تهران مشهد و همچنین برخورداری از ایستگاه راه‌آهن اختصاصی متصل به شبکه ریلی کشور است؛ همچنین این کارخانه دارای یک پست برق اختصاصی ۲۰/۲۳۰ کیلووات متصل به شبکه برق سراسری و پست اختصاصی گاز طبیعی است که ۱۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارد. برخورداری از این امکانات و همچنین خطوط تولید تمام اتوماتیک و هوشمند باعث شده که انواع میلگرد فایکو و سایر محصولات و مقاطع فولادی تولید شده توسط این شرکت از کیفیت بالایی مطابق با استانداردهای ملی و جهانی برخوردار باشند.

انواع محصولات فایکو

کارخانه فولاد البرز ایرانیان محصولات متنوعی از مقاطع فولادی را با نام تجاری فایکو تولید و به بازار عرضه می‌کند. از مهم‌ترین محصولات این کارخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

●میلگرد آجدار فایکو

یکی از اصلی‌ترین محصولات کارخانه فایکو، میلگردهای آجدار آن هستند. میلگرد این کارخانه را می‌توان در ضخامت‌های ۸ الی ۳۲ میلیمتر مطابق با استانداردهای جهانی A615M، JISG3112، ASTM A615 و DIN488 در بازار خریداری کرد. این مقاطع به منظور استفاده از صنایع عمرانی و ساختمان‌سازی مناسب هستند. انواع میلگرد فایکو با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در سال با علامت اختصاری فایکو تولید و به بازار عرضه می‌شوند که این علامت نشان دهنده اصل بودن و کیفیت بالای کالا است. به علت کیفیت بالا، قیمت میلگرد این کارخانه با دیگر برندها تفاوت دارد.

 انواع میلگرد فایکو

●تیرآهن

یکی دیگر از محصولات برند فایکو، تیرآهن است که در دو نوع کم آلیاژی و ساده کربنی تولید شده و از استانداردهای IPN، IPB و IPE برای تولید آن استفاده می‌شود. تیرآهن‌های این کارخانه مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌شوند و به راحتی می‌توان با استفاده از جدول اشتال وزن آن‌ها را محاسبه کرد. در کارخانه فایکو به منظور تولید انواع تیرآهن از فولادهای ST37، ST44 و ST52 استفاده می‌شود؛‌ همین امر باعث شده که قیمت تیرآهن فایکو در بازار با سایر برندها متفاوت باشد.

●ناودانی

ناودانی به یک نوع پروفیل گفته می‌شود که در دو نوع ساده و مشبک وجود دارد. برای تولید ناودانی سنگین فایکو از استاندارد DIN EN 1026 1:2009 و به منظور تولید ناودانی سبک نیز از استاندارد GOST 8240:1997 بهره گرفته می‌شود. مجموع تولید ناودانی به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات فایکو به صورت سالیانه ۱۳۵ هزار تن است که در سایزهای U-140 تا U-200 تولید و به بازار عرضه می‌شود.

●نبشی

کارخانه فایکو انواع نبشی را بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی ISIRI 13968-1، DIN EN 10056-2 و GOST 8510 تولید و به بازار عرضه می‌کند. نبشی‌های تولیدی این کارخانه در ابعاد ۶ الی ۱۲ متر تولید می‌شوند و در صنایع مختلف به منظور اتصالات ستون‌ها، پل‌سازی، ساخت آسانسور و سازه‌های فلزی به کار گرفته می‌شوند.

خرید میلگرد فایکو

خرید انواع محصولات فایکو با بهترین قیمت

محصولات کارخانه فایکو را از دو طریق می توان تهیه نمود؛ اولین روش، خرید از درب کارخانه است که چالش های خاص خود را دارد و طبیعتا افرادی که از لحاظ مسافتی از این کارخانه فاصله زیادی دارند، باید مبلغ بسیاری را صرف هزینه حمل و نقل کنند.

راه دوم برای تهیه محصولات این کارخانه، خرید از تامین کنندگان است که البته پیدا کردن یک تامین کننده معتبر و مورد اعتماد از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت پیوان دارای سابقه ای 50 ساله در حوزه تامین محصولات آهنی و فولادی است؛ از این رو با خیال راحت می توانید خرید خود را به صورت آنلاین و یا حضوری انجام دهید.

استعلام قیمت لحظه ای آهن و میلگرد: https://pivan.co/

منبع: کارخانه فایکو

548482